کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا از اهمیت مقابله با ایدز كم كرد

12 آذر 1399 ساعت 11:18


گروه جامعه: وزیر توسعه آلمان نسبت به سهل‌انگاری در مبارزه با ایدز هشدار داد. به اعتقاد او پاندمی کرونا باعث شده که خطر این بیماری هولناک کم‌رنگ‌تر جلوه کند. به‌ویژه در قاره آفریقا شمار مبتلایان به ایدز افزایش خواهد یافت.
گرد مولر،  اظهار داشت، شواهد حاکی از آن است که گسترش کووید ۱۹، بیماری ناشی از کرونای جدید (سارس‌کوو۲) باعث شده است که در بسیاری از کشورها به خطری که از جانب ایدز بشر را تهدید می‌کند اهمیت کمتری داده شود. او تاکید کرد که پاندمی کرونا باید فعالیت علیه ایدز را گسترش دهد نه این که باعث سهل‌انگاری در این زمینه شود.
در صورتی که مبتلایان به ویروس ایدز به اندازه کافی و به موقع دارو دریافت کنند، می‌توانند ده‌ها سال بدن خود را در برابر ابتلا به بیماری «اچ آی وی» که ناشی از ایدز است، مقاوم کنند و از عوارض کشنده این بیماری در امان بمانند. مولر در این راستا گفت: «۳۸ میلیون مبتلا به ایدز نیازمند دارو هستند اما تنها ۲۵ میلیون نفر امکان دسترسی به داروی مناسب را دارند.»
وزیر توسعه آلمان به نقل از کارشناسان گفت، احتمال می‌رود که پیامدهای ویروس سارس‌کوو۲ در سراسر جهان میزان قربانیان ایدز را تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش دهد.
یکی از بزرگ‌ترین معظلات مسئولان این است که پاندمی کرونا باعث قطع راه‌های ارسال دارو به نیازمندان در کشورهای گوناگون شده است. علاوه بر این، بر اثر پاندمی کرونا شمار افرادی که از گرسنگی و فقر شدید رنج می‌برند در سال جاری میلادی حدود ۱۳۰ میلیون نفر افزایش یافته است.  مولر ضمن تاکید بر این که در حال حاضر کمک‌های نقدی برای این افراد کافی نیست و باید دست‌کم پنج میلیارد یورو افزایش یابد، از همه کشورهای صنعتی، از جمله ایالات متحده و همچنین شرکت‌های خصوصی که از پاندمی کرونا سود می‌برند خواست، در کمک به این افراد کوتاهی نکنند.
سالهاست که از رهگذر داروهای مناسب و ارزان در بسیاری از کشورهای آفریقایی نرخ عفونت ایدز در حال کاهش است. اما گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر در این باره منتشر شده بیانگر خراب‌تر شدن اوضاع است. گذشته از این که گسترش ویروس سارس‌کوو۲ بسیاری از راه‌های انتقال دارو را بسته است، شمار زیادی از افرادی که احتمال می‌هند به ایدز مبتلا شده‌اند، از از ترس ابتلا به ویروس کرونا به درمانگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند.حتی تعدادی از مبتلایانی که تحت معالجه هستند، از ادامه مداوا خودداری می‌کنند. کارشناسان احتمال می‌دهند که این تحولات به مرگ شمار قابل توجهی از این بیماران خواهد انجامید.


کد مطلب: 244135

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/244135/کرونا-اهمیت-مقابله-ایدز-كم-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir