کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی

12 آذر 1399 ساعت 11:51

گروه کسب و کار: از دیرباز تا کنون، انسان‌ها در زمینه‌های گوناگون با یکدیگر در حال داد و ستد بوده‌اند. هرگاه بحث تجارت و داد و ستد پیش می‌آید، بحث حمل و نقل نیز مطرح می‌شود. حمل و نقل بین المللی شرایط، ویژگی‌ها و قوانین منحصر به فرد خود را دارد؛ ما نیز در این مقاله قصد داریم در خصوص روش‌های حمل و نقل به ‌ویژه حمل و نقل بین المللی و خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.


حمل و نقل بین المللی
اولین سؤال این است که حمل و نقل بین المللی چیست؟ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی چیست؟ زمانی که بحث تجارت بین‌المللی پیش می‌آید، قرار است یک کالا از یک کشور به کشور دیگری منتقل شود و در این مسیر امکان دارد از مرزهای یک کشور یا چندین کشور مختلف عبور کند تا به مقصد نهایی خود برسد. همین جا است که بحث حمل و نقل بین المللی مطرح می‌شود. باربری بین المللی به روش‌هایی اشاره دارد که یک کالا از مبدأ خود که در آن قرار گرفته است، شروع به حرکت کرده و در نهایت به مقصد مدنظر می‌رسد. حمل و نقل بین المللی کالا در ایران، می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود؛ بدون شک هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی است که افراد با در نظر گرفتن تمامی این شرایط تصمیم به انجام آن می‌گیرند. برای انجام حمل و نقل بین المللی قوانینی در نظر گرفته شده است که تجار یا بازرگانان باید به آن‌ها توجه داشته باشند تا در چهارچوب آن‌ها حمل و نقل را انجام دهند. یکی از نکاتی که در حمل و نقل بین المللی وجود دارد این است که محموله می‌تواند نامه، کالا، بسته یا هر چیز دیگری باشد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد.
 

 
نرخ باربری
یکی از نکاتی که باید به آن اشاره داشته باشیم "نرخ باربری" است. نرخ باربری‌ها با توجه به نوع باربری-درون شهری، بین شهری یا بین المللی-، تعیین می‌شود. یکی از انواع باربری‌ها که از لحاظ هزینه‌ای نیز نرخ بالاتری دارد "باربری بین المللی" است. باربری بین المللی به دلیل مسافت زیادی که باید طی کند معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سایر باربری‌ها دارد. توجه داشته باشید که انتقال کالایی از یک کشور به کشور دیگری باید مطابق با قوانین و مقررات کشور مقصد انجام شود. باربری بین المللی انواع مختلفی دارد. با توجه به نوع بار و مقصد نهایی آن می‌تواند متفاوت باشد. یکی از دغدغه‌هایی که معمولاً افراد هنگام استفاده از باربری بین المللی دارند "قیمت حمل بار" است؛ بدون شک یکی از مسائل تأثیر گذار در قیمت حمل بار "میزان مسافت" است.
 
خدمات ترخیص کالا
یکی از دغدغه‌هایی که امروزه تجار و بازرگانان علاوه بر حمل و نقل و مسائل مربوط به آن دارند، خدمات ترخیص کالا است. فرایند ترخیص کالا یا خدمات ترخیص کالا به این صورت است که وقتی یک شخص، کالایی را از کشور دیگری خریداری می‌کند و آن را وارد کشور خود می‌کند باید هنگام ورود کالا به کشور خود قوانین گمرکی و مسائل مرتبط با آن را روی کالای خود اعمال کند و به‌اصطلاح آن کالا را ترخیص کند تا به دستش برسد. زمانی که فرایند و خدمات ترخیص کالا روی کالاها یا محمولات اعمال می‌شود و در اصطلاح آن کالا از گمرک خارج می‌شود کالای مربوطه به‌صورت کاملاً قانونی در اختیار صاحبش قرار می‌گیرد.
 


خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی و معرفی آن
زمانی که بحث حمل و نقل بین المللی پیش می‌آید تا حدودی توجه‌ها به سمت شرکت‌های مشغول به این فعالیت معطوف می‌شود. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در حقیقت محموله‌های افراد را تحت پوشش ترانزیت کالا یا عملیات لجستیک حمل و نقل قرار می‌دهند. معمولاً شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در مناطق مرزی و گمرکی، در بنادر، فعالیت‌های کریری و ... مسئولیت حمل کالا را به عهده گرفته و به سرانجام می‌رسانند. خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی متفاوت است؛ آن‌ها مسئولیت حمل و نقل کالا، تخلیه و بارگیری، انبارداری، حمل محمولات، تشریفات گمرکی و ... را با رعایت کردن شرایط و قوانین مخصوص به خود به عهده می‌گیرند. یکی از نکاتی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که می‌توان از طریق حمل و نقل، تجارت کالاهای مختلفی مانند کالاهای صنعتی، کشاورزی، خوراکی یا مصرفی را در مناطق مختلف گسترش داد.
 
خدمات باربری خرده بار و گروپاژ
از جمله مباحثی که در زمینه حمل و نقل بین المللی مطرح می‌شود " باربری خرده بار و گروپاژ " است. گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که برخی از کالاها به دلیل اینکه حجم کمی دارند نمی‌توانند به‌تنهایی و با یک کانتینر جابه‌جا شوند به همین علت می‌توان آن‌ها را به‌صورت باربری خرده بار و گروپاژ حمل کرد. هنگامی که یک وسیله حمل و نقل به‌صورت کامل و صد در صد در اختیار صاحبان کالا نباشد و کالاهای آن شخص با شخص دیگری به‌صورت مشترک جا به جا شود در حقیقت " باربری خرده بار و گروپاژ " اتفاق افتاده است. اگر بخواهیم اشاره کوتاهی به موقعیت‌هایی که منجر به باربری خرده بار و گروپاژ می‌شود داشته باشیم می‌توانیم به موقعیت‌هایی که وسایل یا کالاها حجم کمی دارند، خریدهای اینترنتی یا گرفتن نمونه کالاهایی از شرکت‌های مختلف در زمینه تجارت اشاره کنیم.
 

 
حمل و نقل بین المللی و روش‌های انجام آن
حمل و نقل بین‌المللی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و برای انجام این کار شرکت‌های مخصوصی ایجاد شده‌اند که این روال را به‌صورت درست و قانونی انجام می‌دهند. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به دو شیوه فعالیت خود را انجام می‌دهند و هر کدام شرایط و وظایف مخصوص به خود را دارند که در این زمینه می‌توان به شرکت‌های فورواردر و شرکت‌های کریر اشاره کرد. شرکت‌های فورواردی در حقیقت یک شرکت یا شخص حقوقی هستند که به‌صورت مستقیم در زمینه حمل و نقل بین المللی با مشتریان قرارداد می‌بندند. شرکت‌های کریری به‌عنوان یک شخص حقوقی قراردادهای حمل کالا را با صاحب کالا یا یک شرکت فورواردی تنظیم می‌کنند و نسبت به وظایفی که دارند متعهد می‌شوند. نام دیگر شرکت‌های کریری حمله کننده است.
 
خلاصه
زمانی که در تجارت بین الملل قرار است کالایی از یک کشور به کشور دیگری منتقل شود و در این مسیر گاهاً مرزهای چند کشور را رد کند حمل و نقل بین المللی صورت می‌گیرد. حمل و نقل بین المللی انواع مختلفی دارد و در این زمینه شرکت‌های مختلفی شکل گرفته‌اند. خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بسیار گسترده است که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شد.
 
برگرفته از سایتhttps://www.bluelotka.com/
 


کد مطلب: 244141

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/244141/خدمات-شرکت-های-حمل-نقل-بین-المللی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir