به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۴۴۱۴۲

زیبایی از شون می‌روید – حرکتی از جنس طبیعت برای حفظ طبیعت

گروه سلامت و زیبایی: تخریب شدن جنگل‌ها به علت‌های مختلف نظیر آتش‌سوزی، سلامت ما و موجودات زنده دیگر را تهدید می‌کند. خوشبختانه گاهی قدم‌هایی برای آشتی دوباره انسان با طبیعت توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و جمعیت‌های طرفدار محیط زیست برداشته می‌شود. قدم‌هایی که می‌تواند، گاهی آنقدر ماندگار شود که زیبایی طبیعت را برای نسل آینده حفظ کند.

روند سریع قطع درختان منجر به جنگل زدایی و تخریب جنگل‌های چندین هزار ساله شده است. گرم شدن زمین و آتش سوزی‌های ناشی از آن نیز این روند را سریعتر کرده است. یکی از فجایعی که اخیرا در ایران شاهد آن بودیم، آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس و گرگان بود.
از طرفی استفاده از مواد غیر طبیعی نظیر پلاستیک و دور ریز غیر اصولی آن‌ها، باعث به وجود آمدن تهدیدی بزرگ برای سلامتی همگان شده است. در این بین وظیفه تمام نهادهای انسانی است، که برای حفظ طبیعتی که در حال تخریب است، قدمی بردارند و از آن حفاظت کنند. برند شون برندی آرایشی و بهداشتی است که با اجرای دو کمپین قدمی ماندگار برای حفظ طبیعت برداشته است.

زیبایی از شون می‌روید
برند شون برندی طبیعت محور است که محصولات آرایشی و بهداشتی خود را با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی تولید می‌کند. این برند پیش از این نیز با اقداماتی نظیر کمپین " #نه_ممنون" جهت عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، برای حفظ طبیعت اقدام کرده بود.
این بار شون با راه اندازی کمیپنی گسترده در دو قسمت قصد برداشتن قدمی موثر در حفظ طبیعت با شعار "زیبایی از شون می‌روید" و هشتگ #زیبایی_با_شون دارد. در قسمت اول هدف احیای جنگل‌های ایران و در قسمت دوم هدف ترویج عادت گیاه کاری و استفاده خلاقانه و زیبا از دور ریزهای پلاستیکی در بین مردم است.

احیای جنگل‌های ایران
در قدم اول برند شون از دنبال کنندگان خود در اینستاگرام خواسته است که عکسی از پنج محصول استفاده شده یا در حال استفاده برند شون را به دایرکت اینستاگرام این برند به آدرس @schon.ir ارسال نمایند. در ازای این عکس نهالی به نام فرستنده با تابلویی ویژه، در روز درختکاری در جنگل‌های ایران کاشته خواهد شد.

با گذشت بیش از یک ماه از شروع کمپین #زیبایی_با_شون، بازخوردهای دریافت شده از میزان تعامل مخاطبان این برند، مهر تاییدی است بر اشتیاق افراد برای حفظ طبیعت و موثر بودن چنین فعالیت‌هایی برای احیای جنگل‌های ایران.
همچنین به گفته مدیر برند شون، کاشت درخت‌ها در اسفند ماه به مناسبت روز درختکاری با همکاری گروه "یکی هستیم" ( @yekihastim.csrپیج اینستاگرام) انجام خواهد شد و در حال حاضر چهار ماه زمان برای ارسال عکس به دایرکت اینستاگرام این برند باقی مانده است. پس اگر دوست دار و حامی طبیعت هستید، از شما دعوت می‌کنیم که همراه این حرکت شوید. لازم به ذکر است که نهال‌‌ها در منطقه ای از ایران کاشته خواهند شد، که شرایط محیطی آن نیازمند این کار باشد.

گل کاری و گیاه کاری در ظروف پلاستیکی
در قدم دوم برند از مشتریان و طرفداران خود خواسته است، که در ظروف خالی محصولات بهداشتی و آرایشی شون، گل و یا گیاهی به انتخاب خود بکارند و پس از دیزاین محیط اطراف، عکسی از گیاهان کاشته شده در محیط منزل یا کار بگیرند. سپس این عکس‌ها را با هشتگ #زیبایی_با_شون در پیج اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند. همچنین افرادی که پیج شان شخصی است می‌توانند عکس گرفته شده را به دایرکت برند @schon.ir ارسال کنند.



این کار باعث شده که دور ریز پلاستیک‌ها کمتر شده و زیبایی و خلاقیت جای آن را بگیرد. بزرگترین مزیت این حرکت، تشویق مردم به همراه کردن طبیعت با زندگی خود و ترویج گیاه کاری است. علاوه بر اینکه خود گیاهان می‌توانند همراه سلامتی باشند و شعار "زیبایی از شون می‌روید" را پر معنی تر کنند، مردم به کاشت گل و گیاه در ظروف گلدان مانند عادت کرده و ظروف خالی به چرخه طبیعت وارد نمی‌شوند. همچنین اینکار باعث افزایش خلاقیت و استفاده از ایده‌های جدید در بین مردم شده و زیبایی را به خانه‌های ما هدیه می‌دهد.

همچنین در ازای این کار شون در انتهای هر ماه قرعه کشی کرده و جایزه‌‌های ارزشمند و جذاب را به قید قرعه به برنده‌های خوش شانس اهدا خواهد کرد. در طول این کمپین مسابقات هفتگی در پیج اینستاگرامی شون با جوایز ارزنده برگزار خواهد شد.
به نظر شما این اقدام برند شون چقدر در حفظ طبیعت و احیای جنگل‌های ایران موثر است؟ آیا در این کمپین شرکت می‌کنید؟ 
برای شرکت در این کمپین و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت schon.ir یا شبکه‌های اجتماعی این برند در اینستاگرام @schon.ir و تلگرام @schon_ir مراجعه کنید یا با شماره 23576000-021 تماس بگیرید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها