به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۴۴۱۴۵

روند صعودی بورس ادامه می‌یابد

روند صعودی بورس ادامه می‌یابد
 گروه اقتصادی: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با توجه به انتشار گزارش ۶ ماه شرکت‌ها، شاخص بورس تا پایان آذر ماه به محدوده یک میلیون و ۶٠٠ هزار واحد نزدیک خواهد شد.
«احمد اشتیاقی»با اشاره به بازگشت روند صعودی به معاملات بورس اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند صعودی معاملات بازار سهام، اصلاح شدید شاخص بورس و قیمت سهام در بازار بود که این امر باعث ایجاد انگیزه برای ورود دوباره سرمایه گذاران به بورس شده است. تصور برخی از سرمایه گذاران به انتخابات آمریکا به این صورت بود که با انتخاب بایدن، قیمت دلار در مسیر ریزشی قرار می‌گیرد و نرخ آن به کمتر از ٢٠ هزار تومان خواهد رسید اما جمع‌بندی فعلی فعالان بازار بدین صورت است که قیمت دلار به کمتر از ٢٢ هزار تومان نمی‌رسد، این موضوع به عنوان نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود که می‌تواند تاثیر مثبتی را بر معاملات بازار داشته باشد.
اشتیاقی عدم افزایش نرخ سود بانکی را جزو عوامل تاثیرگذار در بازگشت رشد به بازار سهام اعلام کرد و اظهار داشت: در ابتدا شایعه هایی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی در بازار مطرح شده بود که به شدت تاثیرگذار بر روند معاملات بازار بود و باعث شتاب در اصلاح شاخص بورس شد اما با مطرح شدن خبر تثبیت نرخ سود بانکی شاهد تاثیر مثبت آن بر بازار، ورود نقدینگی‌های جدید و بازگشت روند صعودی به شاخص بورس بودیم.به گفته این کارشناس بازار سرمایه، قرار گرفتن این سه عامل در کنار یکدیگر زمینه ایجاد روزهای پررونقی را فراهم کرد و شاهد کاهش عرضه و افزایش تقاضا در بازار بودیم. اکنون بازار به لحاظ بنیادی با مشکلی همراه نیست اما سهامداران نباید در انتطار رشد غافلگیرکننده چند ماه نخست سال جاری در بازار باشند.با توجه به انتشار گزارش ۶ ماه شرکت ها به نظر می رسد شاخص بورس تا پایان آذر ماه به محدوده یک میلیون و ۶٠٠ هزار واحد نزدیک شود اما از اواخر آذر ماه و بعد از انتشار گزارش ها ممکن است بازار برای مدتی کوتاه برگشتی را به عقب تجربه کند.
این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، رشد شاخص بورس به صورت مستمر ادامه دار نخواهد بود و ممکن است با نوساناتی در کانال یک میلیون و  ۶٠٠
هزار واحد همراه شود. بعد از کسب اطمینان از اینکه قیمت دلار به کمتر از ٢٢ هزار تومان نمی رسد شاهد ایجاد اعتماد به معاملات بورس و سرمایه گذاری دوباره سهامداران در بازار خواهیم بود.
 شاخص بورس تا پایان سال به روند افزایشی خود ادامه می دهد و تا پایان سال به کانال یک میلیون و ٨٠٠ هزار واحد خواهد رسید.این کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته بعید به نظر می‌رسد شاخص بورس تا پایان سال جاری به کانال دو میلیون واحد ورود کند.
وی به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس تاکید کرد و افزود: در وضعیت فعلی ریسک خاصی معاملات بازار سهام را تهدید نمی‌کند، فقط موضوع برجام در کشور مطرح است که باعث ایجاد برخی از ریسک‌های سیاسی در کشور شده است. اشتیاقی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند تا حد زیادی روند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، گفت: غیر از این عامل ریسک خاصی وجود ندارد که بتواند روند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و امیدواریم تا هر چه زودتر شاهد مسایل برجام و محدودیت‌های تحریمی باشیم.این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازارهای موازی از جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند، افزود: در این میان فقط بازار سهام می‌تواند دارای جذابیت باشد و بازدهی بیش از سود سپرده بانکی را در اختیار سهامداران قرار دهد، به همین دلیل بازار سهام مورد اقبال است و سرمایه‌های مردم دوباره وارد این بازار خواهد شد.

 
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها