به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۴۴۲۵۷

نگاهی به برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دنیا

نگاهی به برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دنیا
گروه علمی: جایگاه پژوهش در دانشگاه‌های مختلف سراسر جهان از اهمیت متفاوتی برخوردار است، بر این اساس هر ساله دانشگاه‌های تحقیقاتی برتر دنیا رتبه‌بندی می‌شوند.به گزارش ایسنا،‌ پاندمی "کووید-۱۹" ضرر قابل توجهی به نظام آموزشی سراسر جهان وارد کرد. انجام تحقیقات و پژوهش در دانشگاه‌ها نیز به علت تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم حضور فیزیکی دانشجویان،‌ با مشکلات متعدد مواجه شد.از حدود ۱۵۰۰ دانشگاه در ۸۶ کشور جهان که توسط مجله تحلیلی خبری "یو.اس. نیوز اند ورلد ریپورت"( U.S. News and World Report) برای سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه‌بندی شدند،‌ ۲۰ دانشگاه در میان برترین‌های دنیا قرار گرفتند. در این گزارش به ترتیب به معرفی مختصر این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.
 
۱- دانشگاه "هاروارد"
دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه "هاروارد" در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸ هزار و ۷۶۰ سفر خارجی را تجربه کردند.این دانشگاه در خارج از ایالات متحده ۲۲ مکان مختص خود دارد و در محیط خود هاروارد بیش از ۵۰ مرکز تحقیقات بین‌المللی وجود دارد.

۲- "موسسه فناوری ماساچوست"
دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه "ام‌آی‌تی"( MIT) فرصت‌های ویژه‌ای برای دوره‌های کارآموزی،تحقیق و تدریس در سراسر جهان دارند. در نتیجه، بیش از نیمی از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه با فارغ‌التحصیلی خود تجربه‌های بین‌المللی دارند.

۳-  دانشگاه "استنفورد"
موسسه " Freeman Spogli" دانشگاه استنفورد برای مطالعات بین‌المللی، با دپارتمان‌ها و اعضای هیات علمی سراسر دانشگاه همکاری می‌کند. مراکز تحقیقاتی این دانشگاه شامل مرکز امنیت غذایی و محیط زیست، مرکز سیاست بهداشت استنفورد و مرکز سیاست سایبری در زمینه‌های مختلف برای رسیدگی به معضلات بین‌المللی تمرکز دارند.

۴- دانشگاه "کالیفرنیا، برکلی"
دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی این فرصت را دارند که درمیان گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور، در برنامه‌های دو مدرک همزمان با دنشگاه‌ هنگ‌کنگ و مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس همکاری کنند.

۵- دانشگاه "آکسفورد"
از زمانی که اولین دانشجوی بین‌المللی در سال ۱۱۹۰ میلادی وارد دانشگاه آکسفورد شد، بدنه دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه به بیش از ۴۰ درصد جمعیت دانشجویان این دانشگاه گسترش یافته است.در حال حاضر، موسسه "جنر"( Jenner) دانشگاه و گروه واکسن آکسفورد با غول داروسازی دنیا یعنی شرکت "آسترازنکا"( AstraZeneca) برای تولید و توسعه انبوه واکسن "کووید-۱۹" همکاری می‌کند. این واکسن نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داده است.

۶- دانشگاه "کلمبیا"
شبکه‌ای متشکل از ۹ مرکز جهانی متعلق به دانشگاه کلمبیا، سالیانه هزاران شرکت کننده را جذب می‌کند و در زمینه آموزش،‌تحقیق و پژوهش و مشارکت‌های عمومی در سراسر جهان فعالیت می‌کند.دانشجویان دانشگاه کلمبیا این امکان را دارند که از طریق برنامه‌های بین‌المللی و کارآموزی در ۹ مکان در خارج از آمریکا، تحصیل و کار کنند.

۷- "موسسه فناوری کالیفرنیا"
موسسه فناوری کالیفرنیا که مشخصا روی تحقیقات تمرکز دارد، در پروژه‌هایی در زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات که شامل شبکه‌های جهانی رصدخانه‌ها می‌شود، با مرزهای بین‌المللی همکاری می‌کند.

۸- دانشگاه "واشنگتن"
دپارتمان بهداشت جهانی دانشگاه واشنگتن با بیش از ۱۹۰ شریک جهانی از جمله وزرای بهداشت، دانشگاه‌های خارجی و سازمان‌های غیردولتی همکاری می‌کند تا وضعیت سلامت در سراسر جهان را بهبود بخشد.

۹-  دانشگاه "کمبریج"
دانشگاه کمبریج میزبان دانشجویان بین‌المللی از بیش از ۱۴۰ کشور جهان است.این دانشگاه صدها انجمن بین‌المللی دارد که در آن دانشجویان می‌توانند یاد بگیرند و با یکدیگر معاشرت کنند.

۱۰- دانشگاه "جان هاپکینز"
مدرسه سلامت دانشگاه "جان هاپکینز" در بیش از ۱۰۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و به مبارزه با بیماری‌هایی مانند "مالاریا"،"فلج اطفال" و "ایدز" کمک کرده است.این روزها نیز مرکز داده‌های این دانشگاه روند پیشرفت "کووید-۱۹" و آمارهای آن را در سراسر جهان ردیابی می‌کند.

۱۱- دانشگاه "ییل"
همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ییل قرن‌هاست که انجام می‌شود. در سال ۱۸۵۴ میلادی "یونگ وینگ" دانشجو این دانشگاه به اولین فرد چینی تبدیل شد که از یک دانشگاه یا کالج آمریکایی فارغ‌التحصیل می‌شود.این میراث به بیش از ۳ هزار دانشجوی بین‌المللی از ۱۲۰ کشور جهان رسیده است که در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در این دانشگاه تحصیل کردند.

۱۲- دانشگاه "پرینستون"
دانشگاه پرینستون حمایت مالی ازدانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی را محدود نمی‌کند و متعهد می‌شود که نیازهای این دانشجویان را کامل برآورده کند.یک چهارم کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

۱۳- دانشگاه کالیفرنیا-لس‌آنجلس
در سال ۱۹۵۸ میلادی،‌ موسسه بین‌المللی دانشگاه کالیفرنیا-لس‌آنجلس میزبان بیش از ۷۰۰ نفر از بزرگان عرصه بین‌المللی بوده است.در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ میلادی، این دانشگاه یک نهاد میزبان برای نزدیک به ۳هزار و ۶۰۰ دانشمند بین‌المللی بود.

۱۴- دانشگاه "پنسیلوانیا"
از سال ۱۹۹۰ میلادی،‌دانشگاه پنسیلوانیا در تعداد دانشجویان بین‌المللی خود ۱۸۲ درصد افزایش داشته است. امروزه این دانشگاه شبکه‌ جهانی متشکل از بیش از ۲۹ هزار فارغ‌التحصیل در خارج از آمریکا است. اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز در بیش از ۱۷۰ کشور جهان از تمامی قاره‌ها فعالیت می‌کنند.

۱۵- دانشگاه "شیکاگو"
دانشگاه "شیکاگو" مراکز خود را برای پیشبرد بورس تحصیلی در پاریس،‌ پکن، دهلی‌نو و هنگ‌کنگ احداث کرده است.دانشجویان نیز این فرصت را دارند در خارج از کشور در این مراکز تحصیل کنند.

۱۶- دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو
مراکزی همچون بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها و سازمان بهداشت جهانی به دانشجویان، اساتید و کارکنان موسسه علوم بهداشت جهانی دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو کمک می‌کنند.

۱۷- دانشگاه "تورنتو"
در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ میلادی، بدنه دانشجویی دانشگاه "تورنتو" متشکل از دانشجویانی از ۱۶۱ کشور جهان بود.بورسیه بین‌المللی این دانشگاه به ارزش ۸۰ تا ۱۸۰ هزار دلار را در طول چهار سال و بر اساس شایستگی علمی برای دانشجویان فراهم می‌کند.

۱۸- دانشگاه "میشیگان"
۱۷ برنامه و مرکز در موسسه بین‌المللی دانشگاه میشیگان بر مناطق جهان و مضامین جهانی تمرکز دارد. بیش از ۶۰ زبان دنیا به عنوان بخشی از برنامه درسی این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

۱۹- کالج دانشگاهی لندن
کالج دانشگاهی لندن کارهای خود را به هفت حوزه متمرکز می‌کند که با موسسات تحقیقاتی سراسر دنیا همکاری می‌کنند.این اقدام به اساتید و دانشجویان این دانشگاه این امکان را می‌دهد که با شرکای جهانی خود تحقیق کنند.
 
۲۰- کالج سلطنتی لندن
علاوه بر فرصت تحصیل یک ساله در خارج از کشور، این دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی خود اجازه می‌دهد تا در یک دانشگاه همکار خارجی به عنوان بخشی از برنامه فرصت‌های تحقیق بین‌المللی، به پژوهش بپردازند.
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها