به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۴۴۲۹۷
افزایش بودجه نهادها در قیاس با سال گذشته

بودجه پیشنهادی برخی نهاد‌های مذهبی در ۱۴۰۰

بودجه پیشنهادی برخی نهاد‌های مذهبی در ۱۴۰۰
گروه اقتصادی: همزمان با تحویل بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی سهم نهادها و مراکز دینی و قرآنی همچون شورای عالیه حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و... در حالی مشخص شد که بیشتر آنها با افزایش بودجه در قیاس با سال گذسته مواجهه شده‌اند.در این بین بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.دولت در لایحه‌ای که روز گذشته به مجلس تقدیم کرد، براساس آن میان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی، شورای عالی حوزه‌های علمیه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات، مجمع‌ جهانی تقریب مذاهب اسلامی و... مشخص شده است.

*برآورد بودجه برآورد بودجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۲,۰۵۰,۰۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته با افزایش بودجه روبه‌رو بوده است.
*برآورد بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۳,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در این بین بودجه‌های پیش‌بینی شده برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۴۳۴,۰۰۰ میلیون ریال)، مجمع جهانی اهل بیت(ع) (۷۵۰,۰۰۰میلیون ریال)، دانشگاه اهل بیت(ع) ۱۷۸,۰۰۰میلیون ریال، دانشگاه مذاهب اسلامی(۳۳۰,۰۰۰میلیون ریال) برآورد شده است.
*برآورد بودجه شورای عالی حوزه‌های علمیه ۶,۵۱۰,۰۰۰ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته با افزایش دوبرابری روبه‌رو شده است.
** برآورد بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ۳۵۴,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
*برآورد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی ۳,۶۱۰,۰۰۰ میلیون ریال است که از میان زیرمجموعه‌های آن، سهم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی(۲۸۳,۵۳۱ میلیون ریال)، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه(۳۵۳,۰۰۰ میلیون ریال)، مرکز رسیدگی به امور مساجد (۴۰۲,۰۰۰ میلیون ریال)، ستاد اقامه نماز(۲۱۰,۰۰۰ میلیون ریال)، موسسه دایره‌المعارف فقه اسلامی(۶۷,۰۰۰ میلیون ریال) است.
*برآورد بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. پرداخت بودجه قرآن اتفاقی است که از سال ۱۳۹۰ باهدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور آغاز شده و در سال ۹۸ برآورد بودجه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ ( ۲۰ میلیارد تومان) برای این صندوق در نظر گرفته شد و با کاهش ۸۰ درصدی روبه رو شد. اما امسال رقم بودجه نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.
*برآورد بودجه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۳,۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال در بودجه سال ۱۴۰۰ برآورد شده است.
*برآورد بودجه جامعه‌المصطفی العالمیه ۴,۶۵۰,۰۰۰ میلیون ریال و دانشگاه امام صادق(ع) ۱۷۹,۰۰۰ میلیون ریال پیشنهاد شده است.
*برآورد بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان اوقاف و امور خیریه ۷۶۰,۰۰۰ میلیون ریال است که در این میان دانشگاه علوم و معارف قرآنی (۴۴۵,۰۰۰ میلیون ریال) سازمان اوقاف و امور خیریه - حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت کمک به معیشت روحانیون ( ۱,۸۵۰,۰۰۰میلیون ریال) از این بودجه سهم خواهند داشت. همچنین برای این سازمان در سال ۱۴۰۰ برآورد بودجه تملک و دارایی (۱,۵۰۸,۳۲۰ میلیون ریال) در نظر گرفته شده است.
*برآورد بودجه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ۱۸۶,۴۱۷ میلیون ریال پیش بینی شده است.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها