به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۲۴۴۳۱۳

کاهش کادر دیپلماتیک آمریکا درعراق

کاهش کادر دیپلماتیک آمریکا درعراق
گروه بین الملل: دولت کنونی آمریکا تصمیم گرفته است در آخرین هفته‌های زمامداری خود شماری از کارکنان سفارت خود در بغداد را خارج کند.به نوشته روزنامه واشینگتن پست مقام‌های واشینگتن این اقدام را به افزایش تنش در کل منطقه مرتبط می‌دانند. با این همه یکی از این منابع به این روزنامه گفته است که خروج کارکنان عمدتا برای کاهش ریسک احتمالی در صورت بروز تهدید و خطری در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس صورت می‌گیرد.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با واشینگتن پست در باره خبر یادشده موضع رسمی نگرفته و تنها تاکید کرده است که حفظ  امنیت نیروهای آمریکایی و تسهیل وضعیت اقامت آنها اولویت دولت آمریکاست. او افزوده است که متو تولر، سفیر آمریکا در عراق همچنان در این کشور باقی خواهد ماند و سفارت نیز همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.
خبر خروج بخشی از کارکنان سفارت آمریکا در عراق در حالی اعلام می‌شود که دولت ترامپ قبل از تحویل امور به دولت جو بایدن فشار بر ایران و متحدان آن در عراق را بیش از پیش افزایش داده است.جراد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در مسائل خاورمیانه هم اکنون برای هماهنگی بیشتر میان کشورهای عربی و تشدید فشار بر ایران در منطقه به سر می‌برد.

 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها