به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۲۴۴۳۲۱

آمریکا دو پایگاه در افغانستان حفظ می‌کند

آمریکا دو پایگاه در افغانستان حفظ می‌کند
گروه بین الملل: ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت که پس از کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان دو پایگاه بزرگ ایالات متحده و "چندین پایگاه ماهواره‌ای" در افغانستان حفظ خواهند شد.
پنتاگون برنامه کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ سرباز تا ۱۵ ژانویه بنا به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مشخص کرده است.
خروج "شتابزده" نیروهای آمریکایی از افغانستان باعث ایجاد نگرانی‌هایی در واشنگنن و در ناتو شده که فرماندهی ماموریت قاطع را در افغانستان برعهده دارد.
 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  در موسسه بروکینگز در واشنگتن جزئیات مربوط به کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان تا ۲۵۰۰ سرباز و ماموریت این نیروها در آینده را تشریح کرد.
 میلی گفت که ارتش آمریکا همچنین به دو مأموریت اصلی خود در افغانستان ادامه خواهد داد؛ همکاری با نیروهای امنیتی افغان که در حال جنگ با شورشیان طالبان هستند و انجام عملیات‌های ضد تروریستی علیه داعش و القاعده. میلی نخواست که سیاست جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال افغانستان را پیش بینی کند، ولی او اضافه کرد که "آنچه بعد از آن پیش می‌آید، به عهده اداره جدید خواهد بود". میلی در مورد محل پایگاه‌های آمریکایی معلوماتی ارایه نکرد.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها