به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۴۴۳۸۱
هاشمی‌طبا: کشور را گاز انبری محاصره کردند

راهی که به قفل شدن مسایل مملکت می‌انجامد

راهی که به قفل شدن مسایل مملکت می‌انجامد
گروه سیاسی: نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم  در رابطه با طرح مجلس "مبنی بر خروج از برجام" گفت: اطلاعی از انگیزه سیاسی طراحان این طرح ندارم، اما طبق حرف، ‌نطق و شعارهای نمایندگان می توان اینگونه گفت که نمایندگان و مجموعه اصولگرایان، به دنبال این هستند تا دولت را از برجام بیرون بیندازند و آن را به نام خود بزنند.
 سیدمصطفی هاشمی طبا افزود: بارها آقایان قالیباف، باهنر، ولایتی و سایر مقامات کشور مطرح کرده اند، مسئله مذاکره و برجام یک امر ملی و در سطح بالای مقامات مملکتی است، آقایان در مجلس قصدشان این است که بگویند کسی غیر از ما در مقام بالای مملکتی، حق تصمیم گیری ندارد، در حالیکه همه این تصمیمات در سطوح بالا چکش کاری می شود. البته این طرح هم در بین مقامات عالی رتبه مورد بحث قرار خواهد گرفت. او ادامه  داد: راهی که دوستان در مجلس انتخاب کردند، به قفل شدن مسایل مملکت می‌انجامد و نهایتا اگر قطعنامه های جدیدی علیه ایران صادر شود، مصوبات شورای امنیت به صورت فراگیر، جهانی می شود که در نهایت، ایران را به یک کشور منزوی تبدیل می کند و باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم در حالیکه، چیز زیادی هم عاید کشور نمی‌شود.
هاشمی طبا گفت: باید بدانیم که در دنیا می خواهیم زندگی کنیم یا نه، اگر بنا داریم همانند کره شمالی باشیم که بحث دیگری است. رهبری همواره مطرح کردند که مراوادت بین المللی کشور باید پابرجا باشد. کشور را گاز انبری محاصره کردند. اسراییل در آذربایجان، کردستان و خلیج فارس حضور دارد ایران حتی یک میوه هم نمی تواند به امارات صادر کند و به نوعی با این طرح، کشور را در گاز انبر مضاعف قرار می دهیم.این فعال سیاسی با اشاره به به طرح مجلس بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها حتی به نفع خود اصولگرایان هم نیست، یک حرکت عبث و بیهوده ای است، اگر در انتخابات۱۴۰۰ یک رییس جمهور مورد تایید مجلس انقلابی بر سر کار بیاید، می خواهد چکار کند آیا بنای جنگ دارد؟! قطعا این طور نیست جنگ بر ضرر همه است. هر رییس‌جمهوری با هر دیدگاهی از جنگ اجتناب می کند زیرا همه در جنگ، آسیب‌پذیر هستند. اینگونه نیست که فقط امارات آسیب پذیر باشد. همیشه گفته ایم، قدرت کشور بازدارندگی است اینکه تصور کنیم ایران اگر بزند آنها اقدامی نخواهند کرد، تصور واهی است و مانند زمان فتحعلی شاه و‌ ماجرای سید مجاهد می شود که کشور را مجبور کرد تا به روسیه حمله کند و نهایتا به قرارداد ترکمنچای انجامید، یک رییس جمهور نمی تواند اینگونه فکر کند. با این طرح کشور در آینده باید امتیازات بسیاری بدهد.او در پاسخ به این سوال که اگر رییس جمهور بودید این طرح را عملیاتی می کردید، گفت: اگر رییس جمهور بودم به این طرح عمل نمی کردم ولو اینکه دادگاهی شوم و به خلع من بینجامد و به زندان بروم، شجاعت این را داشتم که این طرح را عملیاتی نکنم و مجازات آن را به جان می خریدم.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها