به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۴۴۴۲۵

کرونا قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش داد

کرونا قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش داد
گروه اقتصادی: قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان، به بالاترین سطح شش ساله رسیده است. براساس گزارش آژانس غذایی سازمان ملل متحد، قیمت‌های جهانی کالاهای غذایی در ماه نوامبر تقریباً به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسیده است و بیشترین رشد ماهانه خود را از ژوئیه ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است.این شاخص که توسط سازمان غذا و کشاورزی (فائو) منتشر شده بود، در ماه گذشته مقابل ۱۰۱ در ماه اکتبر به ۱۰۵و احد افزایش یافت و ماهانه ۳.۵ درصد افزایش نشان داد. این شاخص که نشان دهنده تغییرات ماهانه سبد غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر است، به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۴ رسیده است.
بر اساس گزارش آژانس مستقر در رم، قیمت روغن نباتی دارای روند صعودی بوده و ظاهراً به دلیل جهش قیمت روغن پالم در مقایسه با ماه قبل ۱۴.۵ درصد رشد کرده است.قیمت غلات ماهانه ۲.۵ درصد افزایش نشان داد، گرچه هنوز تقریباً ۲۰ درصد از سطح سال گذشته بود. قیمت گندم به دلیل چشم‌انداز کاهش برداشت در آرژانتین رشد کرد، قیمت ذرت افزایش داشته و گزارش شده است که برنج ثابت مانده است.قیمت گوشت و لبنیات ۰.۹ درصد بالاتر از رقم اعلام شده در ماه اکتبر بود. قیمت گوشت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۳.۷ درصد کاهش داشت، اما گوشت‌های گاو، گوسفند با افزایش ماهانه روبرو شدند.نگرانی‌ها در مورد کمبود احتمالی تولید جهانی شکر در میان چشم‌انداز ضعیف محصولات زراعی در اتحادیه اروپا، روسیه و تایلند، قیمت این ماده غذایی را ۳.۳ درصد افزایش داد. شاخص لبنیات ۰.۹ درصد صعود کرد و به بالاترین سطح تقریباً ۱۸ ماهه رسید.فائو اعلام کرد که بیماری همه گیر Covid-۱۹ عامل مهمی در سطح ناامنی جهانی غذا است، در حالی که افزایش قیمت‌ها به یک بار اضافی برای کسانی تبدیل می‌شود که درآمدشان به دلیل ویروس کرونا کاهش یافته است.آژانس گزارش داد: همه گیری در حال حاضر شرایط بی ثبات ناشی از درگیری‌ها، آفات و شوک‌های جوی از جمله طوفان‌های اخیر در آمریکای مرکزی و سیل در آفریقا را تشدید می‌کند.طبق گزارش فائو، ۴۵ کشور، که ۳۴ کشور از آنها در آفریقا هستند، برای تأمین غذای کافی به کمک خارجی نیاز داشتند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها