به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۴۴۴۷۲

کاشف واکسن کرونا به ثروتمندان جهان پیوست

کاشف واکسن کرونا به ثروتمندان جهان پیوست
گروه اقتصادی: بنیان‌گذار شرکت بیو ان‌ تک (BioNTech)، اوگور شاهین پس از تایید استفاده از واکسن کووید-۱۹ که این شرکت آلمانی با شرکت فایزر (Pfizer) تولید کرده است، به فهرست ۵۰۰ ثروتمند جهان پیوست. سهام شرکت بیو ان تک از روز دوشنبه تقریبا ۱۰ درصد جهش‌یافته و بیش از ۲۵۰ درصد در سال رشد کرده است. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اوگور شاهین باارزش خالص دارایی ۵.۱ میلیارد دلار در حال حاضر، چهارصد و نود و سومین فرد ثروتمند جهان است.شایان ذکر است، انگلیس اولین کشور غربی بود که واکسن کووید-۱۹ را تصویب کرد و راه را برای استفاده از واکسن تولیدشده توسط این دو شرکت هموار کرد، اما این شرکت همچنان در انتظار تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا است.پیش‌ازاین شرکت آلمانی بیوان‌تک در مبارزه با سرطان فعالیت می‌کرد و دکتر شاهین و همسرش، اوزلم تورچی، مدیر ارشد پزشکی شرکت بیو ان‌ تک از ماه ژانویه ۲۰۱۹ پس از خواندن مقاله‌ای در مورد شیوع بیماری کووید-۱۹ در ووهان چین و درک همه‌گیری آن، تمرکز خود بر روی تحقیقات کووید-۱۹ افزایش دادند و نتیجه تحقیقات آنان نوع جدیدی از دارو شد.دکتر شاهین ماه گذشته گفت: "این کشف می‌تواند زمینه دارویی را برای گروه جدیدی از مولکول‌ها ایجاد کند. "اوگور شاهین، دانشمند ترک‌تبار که ۱۸ درصد از سهام بیوان‌تک را در دست دارد و این سهام در سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون دلار افزایش‌یافته است، به برادران استرانگمان (Struengmann) آلمان در میان ۵۰۰ ثروتمند جهان پیوست. آنان تقریبا نیمی از شرکت بیو ان تک را در اختیاردارند و از فعالیت بیوتکنولوژی پیشین دکتر شاهین با همسرش، تاسیس داروسازی گانیمد (Ganymed) نیز حمایت کردند.
رقابت برای تولید واکسن کووید-۱۹  گروهی از سرمایه‌گذاران ازجمله شرکت مدرنا (Moderna) رقیب اصلی مدرنا و بیو ان تک را برانگیخته است. همچنین سهام شرکت کمبریج، مستقر در ماساچوست امسال بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته است و سرمایه برخی از سرمایه‌گذاران اولیه، ازجمله باب لانگر، استاد دانشگاه فناوری ماساچوست، تم اسپرینگز، استاد دانشگاه هاروارد و  استفان بانکل، مدیر اجرایی شزکت مدرنا اکنون ۴.۷ میلیارد دلار ارزش دارد.
برچسب ها: اوگور شاهین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها