به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۴۴۴۹۷

ارتقای مقام مسئول پرونده هسته‌ای ایران

ارتقای مقام مسئول پرونده هسته‌ای ایران
گروه سیاسی: هلگا اشمید دیپلمات پرسابقه آلمانی و مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای با ایران بود. او اکنون قرار است بزرگترین نهاد میان‌دولتی جهان یعنی "سازمان امنیت و همکاری اروپا" را رهبری کند.رسانه‌های آلمان  خبر دادند که یک دیپلمات برجسته آلمانی در آینده هدایت سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) را بر عهده خواهد شد. بنابر این گزارش‌ها، شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست سالانه خود در مورد دبیرکلی هلگا اشمید توافق کرده است.
هلگا اشمید ۵۹ ساله سال‌های طولانی به عنوان مشاور وزیران خارجه آلمان، از کلاوس کینکل گرفته تا یوشکا فیشر، و هم‌چنین مشاور آنگلا مرکل، صدراعظم المان فعالیت کرده است. در سال‌هایی که بحران هسته‌ای ایران موضوع مذکرات قدرت‌های جهانی با این کشور بود، هلگا اشمید در  کنار کاترین اشتون و سپس فدریکا موگرینی، نقش مهمی در این مذاکرات داشت. او مسئول پرونده هسته‌ای ایران در اتحادیه اروپا بودپس از پایان دوره مسئولیت فدریکا موگرینی به عنوان کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خانم اشمید در مقام معاون ژوزپ بورل در بروکسل فعالیت می‌کرد.
سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان بزرگترین نهاد امنیتی منطقه‌ای جهان برای ثبات، صلح و دموکراسی تلاش می‌کند. فعالیت این سازمان در سال ۱۹۷۳ آغاز شد و هم‌اکنون ۵۷ عضو دارد. با آن که این سازمان نهادی اروپایی است اما شماری از کشورهای حوزه مدیترانه، آمریکا و آسیای میانه نیز در آن عضویت دارند. دفتر و دبیرخانه این سازمان در وین است.
جمیز گیلمور، سفیر ایالات متحده آمریکا سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره هلگا اشمید گفته است او در جهان به خوبی شناخته‌شده است و بسیار بیشتر از آن در واشنگتن.
علاوه بر هلگا اشمید به عنوان دبیرکل، ماتئو مکاچی، دیپلمات ایتالیایی برای پست مدیرکلی اداره ویژه نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر در سازمان امنیت و همکاری اروپا تعیین شده است. برای پست کمیساریای امور اقلیت‌های ملی، وزیر خارجه قزاقستان "غیرت عبدالرحمانوف" در نظر گرفته شده و "ماریا ترزا ریبیرو" از پرتغال عهد‌دار امور مربوط به آزادی رسانه‌ها در این سازمان خواهد شد.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها