به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۴۴۵۶۲

حمایت عربستان از مذاکره آمریکا و ایران

حمایت عربستان از مذاکره آمریکا و ایران
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه عربستان، ایران را به اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد و گفت که ریاض از گفت‌وگو بین واشینگتن و تهران حمایت می‌کند، ولی این ایران است که درهای گفت وگو را بسته است.
 فیصل بن فرحان در یک ویدئو کنفرانس در مجمع « گفت‌وگو در حوزه مدیترانه» اظهار داشت، شما شاهد دخالت ایران از لبنان تا سوریه و از یمن تا عراق هستید، ایران در این مناطق ضمن حمایت مالی و نظامی از شبه نظامیان با استفاده از خشونت، از حملات نظامی به دفاتر دیپلماتیک، برنامه سیاسی خود را پیش می‌برد.فیصل بن فرحان در ادامه گفت، ما دست ایران را در توطئه‌های تروریستی در اروپا و دیگر مناطق می‌بینیم.
وزیر خارجه عربستان در ادامه با اشاره به ترورشهید محسن فخر‌ی‌زاده تأکید کرد که عربستان سعودی از «ترور» حمایت نمی‌کند، و این بخشی از «سیاست» ریاض نیست.
وی همچنین گفت: دولت ترامپ آماده گفت‌وگو با ایران بود و این ایران بود درهای مذاکره را بست.فیصل بن فرحان در ادامه تصریح کرد، ما آماده‌ایم تا درباره موضوعات مهمی که مایه نگرانی هستند،‌ گفت‌وگوی واقعی انجام دهیم، از جمله در خصوص تکثیر تسلیحات هسته‌ای، استفاده از موشک های بالستیک و« مهمتر از همه٬ فعالیت‌های بی ثبات کننده آن».


 
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها