به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۴۴۵۸۳

اگر تست کرونایمان مثبت شد چکار کنیم؟

اگر تست کرونایمان مثبت شد چکار کنیم؟
گروه جامعه: تست های کرونا این روزها در تمام نقاط دنیا چند برابر شده است و به دنبال آن تعداد افراد بیشتری که مبتلا به کرونا هستند شناسایی می شوند.اما هنوز بسیاری از مردم نمی دانند در صورت ابتلا به کرونا چه کار باید انجام بدهند. قوانینی وجود دارد که رعایت آن برای هر یک از افراد مبتلا به کرونا ضروری است.

1-در گام نخست فرد مبتلا به کرونا باید به سرعت خود را از دیگران جدا کند و به قرنطینه برود.
این یکی را احتمالاً زیاد شنیده اید اما مثل همیشه مهم است: حداقل 10 روز بعد از آزمایش مثبت قطعی کرونا را در قرنطینه باشید. اگر جواب مثبت تست کرونای شما بعد از شروع علائم بود ، شمارش روزهای قرنطینه از روز اول علائم شروع می شود. اگر با افراد دیگر زندگی می کنید اتاق خود را قطعا سوا کنید. ضدعفونی کردن سطوح را رعایت کنید و از به اشتراک گذاشتن چیزهایی مانند لیوان و حوله خودداری کنید.
2-اعضای خانواده هم باید قرنطینه شوند.
اگر تست کرونای فردی مثبت بود و او با خانواده اش زندگی می کند برای اطمینان کلیه اعضای خانواده هم باید قرنطینه شوند و از خانه بیروند نروند. افرادی هم که با شما تماس نزدیک داشته اند هم باید قرنطینه شوند. تماس نزدیک به معنای 15 دقیقه بودن با فرد مبتلا در یک محیط است.
3-شدت علائم خود را ارزیابی کنید و بدانید چه زمانی باید به مراقبت های اورژانسی بپردازید.
اگر علائم شما گرفتگی شایع بینی ، سرفه خشک ، بدن درد ، از دست دادن چشایی یا بویایی یا سردرد است  بهتر است در خانه بمانید و با استراحت و مایعات فراوان خود را درمان کنید. راجر آلوارز ، متخصص ریه و استاد طب بالینی در دانشکده پزشکی میلر دانشگاه میامی می گوید نسبت به تغییر علائم هوشیار باشید. وی می گوید اگرچه موارد کووید19 خفیف تا متوسط در خانه قابل کنترل است  اما علائمی که از خفیف شروع می شوند می توانند تحلیل رفته و به علائم شدید تبدیل شوند که نیاز به درمان در بیمارستان دارند.
4-با پزشک خود تماس بگیرید ، اما بدانید که هیچ قرص جادویی وجود ندارد.
اگر به تازگی آزمایش مثبت داده اید و قرنطینه شما آغاز شده است ، زمان مناسبی است که با پزشک مراقبت های اولیه یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تماس بگیرید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) و مشاوره متناسب با علائم و سابقه پزشکی خود دریافت کنید. این امر به ویژه برای بیماران دارای هرگونه بیماری مزمن مانند بیماری ریه یا دیابت ، بلکه همچنین برای افراد سالم بسیار مهم است.دسترسی به پزشکان با مراجعه به تلفن و ویدئو بیش از هر زمان دیگری آسان است بنابراین نیازی به ترک خانه برای صحبت با آنها نیست. خبر بد این است که ویروس کرونا ویروسی است ، دقیقاً مانند آنفلوانزا ، یعنی یک آنتی بیوتیک جلوی بیماری یا علائم را نمی گیرد.
5-برنامه انزوا و مراقبت را زودهنگام تنظیم کنید و از پزشک کمک بخواهید.
پزشکان و تیم های مراقبت های بهداشتی که شامل پرستار و کارکنان مراقبت های بهداشتی هستند نیز می توانند منبع خوبی برای کشف و جمع بندی انواع کمکهای لجستیکی باشند که برای قرنطینه کردن خود نیاز دارید بنابراین از تیم بهداشتی در مورد چگونگی تهیه داروها بپرسید. خیلی مهم است اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه کنید و اکنون در بسیاری از شهرها چنین موقعیتی فراهم است.
6-استراحت کنید و آب بنوشید.
تست کرونای یک فرد که مثبت شد باید استراحت بیشتری کند ، مایعات زیادی بنوشد و در صورت نیاز از داروی کاهش تب مانند استامینوفن استفاده کنید.در شرایط بدی ممکن است مایعات به سختی جمع شوند ، اما کم آبی بدن می تواند افراد را به تنهایی در بیمارستان بستری کند. این به ویژه در مورد کودکان و افراد مسن بیشتر صدق می کند  بنابراین سعی کنید در طول روز مقدار زیادی آب ، سوپ یا نوشیدنی های آبدار بنوشید. چای بدون کافئین همراه با عسل ممکن است گلودرد شما را تسکین دهد ، اما از نوشیدنی های حاوی مقدار زیادی قند یا کافئین پرهیز کنید.استراحت نیز برای بهبودی مهم است اما اصرار به ماندن در رختخواب آن هم به مدت طولانی نداشته باشید. تحرک و کمی قدم زدن می تواند به بهبود عملکرد ریه ها کمک کند.
7-سلامت روان خود را فراموش نکنید.
چه علائمی داشته باشید و چه نداشته باشید ، آزمایش مثبت ویروس کرونا می تواند استرس زا باشد و جدا شدن از آن به تنهایی باعث بدتر شدن آن می شود. باید فعالیتی فراهم شود تا فرد بیش از اندازه به بیماری خود فکر نکند. هر کاری که لازم است انجام بدهید، فیلم دیدن، کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن و یا فعالیت های هنری.
8-اگر علائم شما بیش از 10 روز طول کشید ، به قرنطینه ادامه دهید.
متأسفانه ، نمی توانید زمان طولانی بودن علائم را در مورد ویروس کرونا مشخص کنید. پزشکان ماهها در حال بررسی میزان دقیق و آمار و ارقام بوده اند ، و گرچه سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا توصیه می کند حداقل 10 روز از شروع علائم خفیف یا متوسط خود را از دیگران جدا کنید. اما اگر علائم شما همچنان ادامه داشت کماکان به قرنطینه ادامه بدهید و از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.
9-تجارب خود را بعد از بهبودی در اختیار دیگران بگذارید، همچنان احتیاط کنید.
حالا شما خوب شده اید و می توانید به اجتماع برگردید اما هرگز ماسک زدن را فراموش کنید. متاسفانه افراد بی شماری در دنیا هستند که فکر می کنند چون یک بار کرونا گرفته اند دیگر نباید ماسک بزنند اما این کاملا غلط است.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها