کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فاکس‌نیوز: سلامت انتخابات 2020 زیر سئوال است

15 آذر 1399 ساعت 16:16


گروه بین‌الملل: شان هانیتی مجری سرشناس شبکه فاکس‌نیوز دیشب در یک برنامه 20 دقیقه‌ای در این شبکه، به موضوع تقلب در انتخابات اخیر آمریکا پرداخت و گفت: مقامات ایالتی با سکوت و بی عملی خود به تقویت شائبه تقلب کمک کرده و دموکراسی آمریکا را به زیر سئوال برده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل بهارنیوز، هانیتی با استناد به اظهارات شاهدان در جلسات اخیر که در چند ایالت سرنوشت ساز میشگان، پنسیلوانیا، جورجیا و ویسکانسین برگزار شد، افزود: شهادت‌نامه‌ها، فیلم‌های نظارتی، شواهد موجود درباره نقص واقعاً جدی در کل روند تطبیق امضا و فیلم‌های نظارت مشکوک در شب انتخابات و ... اکنون شک و تردیدهای اساسی در مورد سلامت انتخابات 2020 ایجاد کرده است.
هانیتی با بیان اینکه مسئولان ایالتی "شواهد" را نادیده می‌گیرند گفت: برایان كمپ (فرماندار جورجیا) هنوز با قاطعیت از برگزاری جلسه ویژه قانونگذاری برای رفع مشكلات سیستم تأیید امضا خودداری كرده است. چرا؟ منتقدان می‌گویند به دلیل اینکه فرمانداران ایالت‌ها از تشکیل جلسات ویژه قانونگذاری امتناع کرده‌اند، قانونگذاران تحت کنترل GOP در جورجیا و پنسیلوانیا از تحقیق صحیح در مورد ادعاهای بی نظمی منع شده اند. وی گفت: وزیر امور خارجه جورجیا علیرغم همه این سوالات جدی بی پاسخ در مورد آنچه در شهرستان فولتون اتفاق افتاده است، هنوز نتایج انتخابات را مجدداً تأیید می کند. و بدتر اینکه مدیر اجرایی انتخابات جورجیا، گابریل استرلینگ ، فقط در حال رد شواهد جدید است و صرفا ادعا می‌کند که هیچ چیز عجیبی وجود ندارد."
وی افزود: "آمریکایی‌های شجاع اکنون علناً جلو می‌آیند، بسیاری از آنها همانطور که می‌دانید در خطر جدی مجازات در صورت دروغ گفتن‌، هستند اما می‌آیند و شهادت همراه با قسم می‌دهند."

منظور مجری برنامه از ویدئویی است که در یک حوزه ایالت جورجیا متصدیان و ناظران نظرسنجی را پس از اینکه گفته شد شمارش آرا برای شب کامل است، به بیرون هدایت می کنند اما هنگامی که آنها رفتند، زنی دیده می شود که چمدان ها را از زیر میزی که ظاهراً برگه های رأی بود بیرون می آوردو ساعتها آرایی بدون ناظران شمارش شده‌اند.


چند خبر کوتاه درباره انتخابات آمریکا
* امروز دونالد ترامپ به ایالت جورجیا سفر می‌کند و در حمایت از دو کاندیدای مجلس سنا در این ایالت که انتخاباتش به دور دوم رسیده، در جمع هوادران خود سخنرانی خواهد کرد.
* یک قاضی از ایالت میشیگان دستور بازرسی از ماشین های انتخاباتی شهرستان آنتریم را صادر کرده است اما دو دادگاه ایالتی در مینسوتا و نوادا درخواست بازشماری کامل آرا که توسط تیم حقوقی ترامپ ارائه شده بود را رد کردند.
* پرونده شکایت تیم ترامپ در پنسیلوانیا به طور رسمی پذیرفته شد، قاضی الیتو ( یکی از ۹ قاضی دیوان عالی) به ایالت پنسیلوانیا دستور داد حداکثر تا ۹ دسامبر پاسخ این شکایت را بدهد.
*قانون گذاران ایالت آریزونا درخواست بررسی فارنسیک (جرم شناسی اینترنتی) به روی نرم‌افزار دومینین و دستگاه رأی‌گیری در ماریکوپا را ارئه کردند. ترامپ هم از آنها تشکر کرد و در توییتی نوشت: بررسی سریع امضاها به زودی کشور را به ما تحویل می‌دهد.
*لین وود وکیل ارشد دونالد ترامپ خطاب به مردم آمریکا گفت: چین کمونیست با سلاح بیولوژیکی کرونا به شهرهای ما حمله کرد. چین کمونیست با تلاش برای سرقت انتخابات ملی ایالات متحده به کشور ما حمله کرد. برای ترامپ بجنگید، نه برای شی جین پینگ یا عروسک او بایدن! بیش از حد بسیاری از شهروندان آمریکایی تحت تأثیر تبلیغات جریان اصلی رسانه ها قرار گرفته اند. کمونیسم در سطح محلی، ایالتی و ملی به دولت ما نفوذ کرده است. «این جنگی بین آزادی و استبداد است».
* تلاش سیدنی پاول، وکیل انتخاباتی ترامپ، برای مجبور کردن مقامات جورجیا به اجازه آزمایش تحقیق فنی از دستگاه های رأی گیری که وی ادعا می کند در توطئه گسترده تقلب در انتخابات نقش مهمی دارند، از دادگاه تجدیدنظر فدرال در آتلانتا بررسی سریع می‌کند. پاول پس از آنكه قاضی از درخواست فوری وی برای صدور قرار منع تعقیب موقتاً اجبار به ممیزی دستگاه‌های رای‌گیری Dominion Voting Systems Inc كه ادعا می كند با "پول كمونیست‌ها" و هوگو چاوز ارتباط دارد، خودداری كرد اما دادگاه عالی ایالتی به درخواست اضطراری وی مبنی بر تسریع در جلسات توجیهی درمورد رسیدگی به پرونده رضایت داد.

* فرماندار ایالت جورجیا دستور بازرسی امضاهای رأی‌دهندگان موافقت کرد
در پی درخواست‌های پیاپی دونالد ترامپ و تیم حقوقی‌اش، برایان کمپ فرماندار ایالت جورجیا دستور بازرسی امضاهای رأی دهندگان در جورجیا را صادر کرده است. جو بایدن با 12،600 رأی  بیشتر 16 آرای انتخاباتی ایالت را به دست آورده اما تیم حقوقی ترامپ مدعی است تقلب گسترده‌ای در این ایالت رخ داده است.
* اظهارات مایک پنس
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا سخنرانی می‌کرد خطاب به مردم گفت: «به نیابت از رئیس‌جمهوری اینجا هستم تا به شما بگویم در حالی که رقابت‌های انتخاباتی ما در اینجا در جورجیا و دادگاه‌های سراسر کشور ادامه دارد به شما قول می‌دهم به مبارزه برای شمارش تمامی آرای قانونی و حذف و کنار گذاشته شدن هر رای غیرقانونی را دنبال خواهیم کرد.» او همچنین افزود‌: «تنها این را می‌دانم كه با حمایت مردم در سراسر این ایالت  و به یاری خدا ما همچنان به پیروزی ادامه می دهیم، ما از آرای مردمی دفاع می‌کنیم، از سنا دفاع خواهیم کرد و همچنان رویای آمریکای بزرگ را ادامه خواهیم داد.»
 


کد مطلب: 244604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/244604/فاکس-نیوز-سلامت-انتخابات-2020-زیر-سئوال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir