به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۴۴۶۲۸

رونمایی لنوو ازاولین لپ‌تاپ تاشوی جهان/تصاویر

رونمایی لنوو ازاولین لپ‌تاپ تاشوی جهان/تصاویر
گروه فناوری: در دنیای امروز با گسترش روزافزون فناوری و سطح بالای تقاضا، رقابت بسیاری میان شرکت‌های فناوری در سراسر جهان ایجاد شده است. فناوران در تلاشند تا با توجه به نیاز روز و مقتضیات زمان، به هر طریقی مشتریان بیشتری جلب کرده و آن‌ها را حفظ کنند.لپ‌تاپ یا رایانه شخصی یکی از ابزار‌های مهمی است که نقش بسیار زیادی در افزایش سرعت کاربران دارد و از آنجا که شاخصه اصلی این وسیله امکان جابجایی و حمل و نقل آن است، از این رو یکی از نکات مهم می‌تواند کم حجم بودن و سبکی باشد که به تازگی شرکت لنوو در ابتکاری خلاقانه موفق شده است ویژگی انعطاف پذیری را نیز به آن اضافه کند.لپ‌تاپ مدل ایکس وان لنوو در طراحی خود دارای صفحه نمایشی است که از ماده‌ای منعطف ساخته شده و امکان تاشوندگی را برای آن فراهم می‌کند. برخلاف گوشی‌های هوشمندی که این ویژگی را دارند، مزیت بزرگ در اینجا لزوما دسترسی به صفحه نمایش بزرگتر نیست بلکه توانایی راه اندازی و استفاده از X۱ Fold به روش‌های مختلف است. این بیشتر شبیه نسخه به روز شده تبلت کلاسیک دو در یک هیبریدی است تا نسخه ویندوز یک تلفن با صفحه نمایش تاشو.

لپ‌تاپ ایکس وان فولد (X۱ Fold) برای اولین بار در ماه مه ۲۰۱۹ به عنوان نمونه اولیه تولید شد و کارآیی خوبی داشت، اگرچه پس از شکست Samsung Fold، نگرانی زیادی در مورد طول عمر دستگاه‌های صفحه تاشو وجود داشت، اما در حال حاضر X۱ Fold اولین نمونه‌ای است که با قیمت بالای ۲۴۹۹ دلاری فروش خود را آغاز کرده است.در واقع می‌توان گفت X۱ Fold یکی از جالب‌ترین محصولات جدید فناوری در سال است. این نمونه یک محصول نسل اول است که فقط کاربرانی که ترسی از ریسک کردن ندارند می‌توانند آن را به ویژه با این قیمت تهیه کنند. صفحه کلید همانند Microsoft Surface Pro، هوشمندترین قسمت کل این محصول است که یکی از موارد ضروری است.

این دستگاه دارای چهار تنظیم اساسی است؛ شامل یک صفحه نمایش اولد (OLED) ۱۳ اینچی با یک پردازنده مرکزی کم مصرف Intel Core i۵-L۱۶G۷، حافظه داخلی ۸ گیگا بایت و امکان ذخیره ۲۵۶ گیگا بایتی با استفاده از رم است.پوسته خارجی این محصول یک روکش چرمی دارد که دارای تکیه گاه داخلی بوده و امکان استفاده افقی از دستگاه را برای کاربران فراهم می‌کند تا پایه آن را تا کرده و صفحه کلید را روی آن فعال کنند و یک مینی کامپیوتر رومیزی با صفحه نمایش ۱۳ اینچی را داشته باشند؛ همه چیز زمانی جالب‌تر می‌شود که صفحه را تا می‌کنید.

از آنجا که ویندوز، پشتیبانی محلی از دستگاه‌های صفحه تاشو ندارد لنوو مجبور به افزودن یک پوشش نرم افزاری دیگر شد تا اتفاقی را که هنگام تا شدن برای سیستم می‌افتد تحت کنترل داشته باشد؛ وقتی کاربر اقدام به تاکردن دستگاه خود می‌کند یک پنجره روی صفحه باز می‌شود که با طرح چند سوال او را برای چگونگی استفاده بهتر و تنظیم و مرتب کردن برنامه‌ها روی صفحه نمایش راهنمایی می‌کند. یکی از اولین اقدامات در اینجا پایین کشیدن صفحه کلید ویندوز و تایپ کردن است. طبیعتا تایپ روی صفحه کلید هوشمند تجربه جدیدی نیست، اما تبدیل تبلت به یک مینی لپ‌تاپ می‌تواند دوست داشتنی باشد.

صفحه کلید باریک این دستگاه کاملاً مناسب است و در حالت تاشو، روی نیمه پایینی صفحه قرار می‌گیرد. در واقع صفحه کلید از طریق آهنربا متصل می‌شود و هنگام نشستن در بالای صفحه و برگشت به حالت قبل، شارژ می‌شود.این مانند تایپ روی MacBook Air نیست، اما بزرگتر از صفحه کلید معمولی است، حتی یک صفحه لمسی کوچک و ظریف نیز در آن تعبیه شده است. هنگامی که صفحه تا پایین کشیده می‎شود درست مانند این است که در لپ‌تاپ بسته می‌شود و صفحه کلید کاملا درون آن قرار گرفته و امکان حمل راحت آن وجود دارد. همین لمس‌های هوشمندانه و شاهکار‌های مهندسی است که این دستگاه را نسبت به نمونه‌های قبلی کامل‌تر نشان داده و شبیه یک محصول اصلی امیدوار کننده است.
برچسب ها: لپ تاپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها