به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۴۴۶۷۵

قصد آمریکا؛ قراردادن حوثی­‌ها در لیست تروریستی

قصد آمریکا؛ قراردادن حوثی­‌ها در لیست تروریستی
گروه بین‌الملل: وزیر خارجه عمان گفت که معاون وزارت خارجه آمریکا جریان سفر به مسقط موضوع قرار دادن حوثی‌های یمن در فهرست گروه‌های تروریستی را مطرح کرد.
به گزارش رویترز، سید بدر البوسعیدی این موضوع را در یک نشست در منامه پایتخت بحرین و در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر اخیر دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به مسقط بیان کرد. وزیر امور خارجه عمان در ادامه گفت: بله این موضوع مطرح شد. فکر نمی‌کنم طبقه بندی کردن یا قرار دادن (در فهرست تروریستی) یکی از بازیگران اصلی در این درگیری راه حلی باشد و باعث نمی‌شود آنها وادار شوند که به پای میز مذاکره بیایند. رویترز ماه گذشته به نقل از دو منبع گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ در صدد است شبه نظامیان حوثی را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد. شبه‌نظامیان حوثی که از پنج سال پیش تاکنون با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در حال نبرد هستند و صنعا پایتخت و دیگر شهرهای پرجمعیت یمن را در کنترل خود دارند. تلاش‌های صلح سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق یک راه حل سیاسی تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.
سید بدر البوسعیدی گفته است: پرسش من درباره (قرار دادن حوثی در فهرست تروریستی) این است که با توجه به این که این گروه بازیگران اصلی است آیا این تصمیم باعث می شود درگیری در یمن پایان یابد. یا بهتر است از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای جمع کردن هم طرفهای درگیر از جمله این گروه بر سر میز مذاکره، حمایت کرد. منابع مطلع پنجشنبه به واشینگتن پست گفته بودند، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درصدد است در راستای تشدید فشار بر ایران تا پایان هفته شبه نظامیان حوثی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. در همین زمینه، دبیرکل سازمان ملل هم در اول آذرماه سال جاری نسبت به پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا در تروریستی اعلام کردن شبه نظامیان حوثی هشدار داده بود.
به گزارش رویترز٬ امدادگران و کارکنان نهادهای بین المللی که در توزیع کمک‌های انساندوستانه در یمن مشارکت دارند، نگرانند با قرار گرفتن حوثی‌ها در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا، انتقال کمک‌های انساندوستانه به مناطق تحت کنترل این گروه مشکل شود.
مقام‌های سازمان ملل در تلاشند تا با دستیابی به یک توافق سیاسی به جنگ در این کشور پایان دهند. وضعیت در این کشور درگیر جنگ با بحران اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا وخیم تر شده است. برخی از رسانه‌های بین‌المللی از جنگ یمن به عنوان جنگ نیابتی بین ایران و عربستان سعودی یاد می‌کنند. سازمان ملل از کشور یمن به عنوان بزرگترین بحران انسانی جهان یاد کرده است. ۸۰ درصد جمعیت ۲۴ میلیون نفری یمن نیاز به کمک دارند.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها