به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۴۴۶۷۸

۱۰ کشتی حامل سوخت ایران راهی ونزوئلا شدند

۱۰ کشتی حامل سوخت ایران راهی ونزوئلا شدند
گروه بین الملل: خبرگزاری بلومبرگ از حرکت ناوگانی شامل ده نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت ونزوئلا، به‌رغم تحریم‌ها خبر داد. آمریکا که هر دو کشور را تحریم کرده، چندی پیش محموله چهار نفتکش اعزامی از ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرد.
ایران ظاهرا برای کمک به دولت ونزوئلا که برای تامین سوخت مورد نیاز کشور با مشکلات زیادی روبروست، بار دیگر یک محموله بزرگ سوخت راهی آب‌های آمریکای جنوبی کرد.
این اقدام که پیشتر نیز گاهی با موفقیت و گاهی با ناکامی انجام شده هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند؛ نادیده گرفتن تحریم‌های ایالات متحده که اقتصاد هر دو کشور را به ورشکستگی نزدیک کرده است.
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بزرگترین ناوگان نفتکش‌های حامل سوخت از ایران به مقصد ونزوئلا شامل ۱۰ کشتی می‌شود.
در این گزارش به میزان سوختی که با این کاروان حمل می‌شود اشاره‌ای نشده است. ایران پیش از این با پنج کشتی در مجموع یک و نیم میلیون و با چهار کشتی حدود یک میلیون بشکه سوخت به ونزوئلا ارسال کرده بود.بلومبرگ از قول یک منبع آگاه که نامش فاش نشده می‌گوید قرار است بخشی از این کاروان در راه بازگشت نفت خام فوق سنگین ونزوئلا را برای عرضه به بازار جهانی حمل کند. این در حالی است که ایران به خاطر تحریم‌ها برای فروش نفت خودش هم با محدودیت‌های شدیدی روبروست.ایران با وجود تحریم‌های آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری موفق شده یک و نیم میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا صادر کند اما محموله دوم که اندکی بیش از یک میلیون بشکه بود توسط آمریکا توقیف شد.
دولت نیکلاس مادورو که با اعتراض‌های داخلی و بحران اقتصادی روبروست بیش از پیش به کمک ایران نیاز دارد زیرا روسیه و چین به عنوان دیگر کشورهای حامی ونزوئلا نیز تمایلی به همکاری با آن به بهای نقض تحریم‌های آمریکا ندارند.در حال حاضر ایران تنها کشوری است که به طور علنی به صادرات سوخت به ونزوئلا، گرچه با دشواری‌های زیاد ادامه می‌دهد.

 
برچسب ها: ونزوئلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها