به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۲۴۴۹۸۷

فقط ۲۷ جمهوریخواه بایدن را قبول دارند

فقط ۲۷  جمهوریخواه بایدن را قبول دارند
گروه بین الملل: نتایج نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که تنها ۲۷ عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا معتقدند که جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر گذشته پیروز شده است.
یک تیم ۲۵ نفره از خبرنگاران این روزنامه از طریق ارسال ایمیل و برقراری تماس تلفنی با ۲۴۹ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده، نظر آنها را در مورد فرد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جویا شده‌اند.نتایج این نظرخواهی نشان می‌دهد که  نزدیک به ۸۸ درصد از جمهوریخواهان عضو کنگره هنوز از تایید برنده انتخابات ریاست جمهوری امتناع می‌کنند.
 ترامپ در واکنش به نتایج نظرسنجی واشنگتن پست با انتشار توییتی و با طعنه نوشت: «در حالی که ما تازه در آغاز راه مبارزه خود هستیم، تعداد بسیار زیاد (موافقان با پیروزی جو بایدن) جای تعجب دارد!» او همچنین خواستار افشای فهرست ۲۷ نفر نمایندگان هم حزبی خود شد که جو بایدن را پیروز انتخابات دانسته‌اند.
در حالی که میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه حاکم بر سنای آمریکا از جمله افرادی بوده که از پاسخگویی صریح به سوال‌های واشنگتن پست امتناع کرده، در سال ۲۰۱۶ و همزمان با مسجل شدن شکست هیلاری کلینتون از رقیب جمهوری‌خواه خود، چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا با صدور بیانیه‌ای پیروزی  ترامپ را تبریک گفت.
در همین حال، کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نیز  گفت که تا زمانی که رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد نکرده، نمی‌تواند در مورد چشم‌انداز اقدام‌های اقلیت تحت رهبری خود برای مقابله با فرمان‌های اجرایی  بایدن اظهارنظر کند.
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها