به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۲۴۵۱۹۲

ترامپ: این همه تقلب مایه شرم آمریكا است

ترامپ: این همه تقلب  مایه شرم آمریكا است
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا پس از اعطای مدال آزادی به یک ورزشکار در کاخ سفید بار دیگر انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را متقلبانه و همچون یک کشور جهان سوم دانست.
 دونالد ترامپ، مدال آزادی را به دان گیبل، کشتی‌گیر و مربی ورزشی اهدا کرد. گیبل نخستین کشتی گیری است که در تاریخ آمریکا این مدال افتخار را دریافت کرده است.
ترامپ هنگام اعطای این مدال گفت: هیچ‌کس به اندازه گیبل برای گسترش کشتی در آمریکا زحمت نکشیده است. او ورزشکار بزرگی است که یکی از دشوارترین و قدیمی‌ترین ورزش‌ها در جهان را فتح کرد. او کشتی گیر بزرگی است کسی مثل او هرگز نداشتیم. او برای کشور ما افتخار به همراه آورد. او یکGOAT (بُز) واقعی است میدانید یعنی چه؟ بزرگترین برای همه زمان‌ها
او سپس درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این یک انتخابات متقلبانه بود. اگر شما نگاهی به ایالت‌های مختلف داشته باشید، انتخابات کاملا متقلبانه بود.
ترامپ آمریکا را به کشور جهان سومی تشبیه کرد که درگیر یک انتخابات متقلبانه بوده است. او گفت: این انتخابات مایه شرمساری کشور ما بود. شبیه یک کشور جهان سوم. آرا در همه جا پیدا می‌شوند. از دستگاه‌های شمارش آرایی استفاده می‌شود که هیچ کس نمی‌داند متعلق به کیست. هیچ‌کس چیزی در باره آن نمی‌داند. آن طور که می‌گویند، این دستگاه‌ها دچار مشکل فنی بوده‌اند.
وی افزود: به انتخابات نگاهی بیندازید، به ایالت‌ها، همه تقلب‌آمیز. این مایه شرم کشور است. آن‌ها با این وضع هزاران رای را شمارش کرده‌اند. همه این اقدامات ضد من بوده است. این وضع همانند اوضاع در یک کشور جهان سوم است. به نظرم این موضوع در شکایت‌های ما مطرح شده است. ما می‌دانیم که چه اقدامی در این رابطه انجام دهیم. شما در روزهای آینده شاهد تحولات زیادی در این رابطه خواهید بود.
اول مردم آمریکا بعد خارجی‌ها
ترامپ همچنین دستوری اجرایی را امضا و تایید کرد که نخست آمریکایی‌ها باید واکسن کرونا را تزریق کنند و سپس این واکسن در سایر کشورها توزیع شود.
 دونالد ترامپ،  در جریان نشست کاخ سفید با عنوان "عملیات پُر سرعت" دستور اجرایی را درباره تسریع در روند تحویل واکسن کروناویروس امضا کرد.
یکی از مقام‌های ارشد دولتی واشنگتن گفت:‌ این دستور اجرایی بر دریافت واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها و توزیع مناسب و سریع آن در بین مردم کشور تاکید دارد و پس از آنکه مردم آمریکا این واکسن را دریافت کردند، در بین سایر کشورها توزیع خواهد شد.این دستور اجرایی همچنین چارچوب کاری را برای آژانس‌های دولتی آمریکا به منظور همکاری در کمک‌رسانی به سایر کشورها در ایمن سازی پس از واکسینه شدن مردم آمریکا در نظر گرفته است.این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: وقتی که مطمئن شدیم می‌توانیم تمامی نیازهای مربوط به تامین واکسن را برای مردم کشورمان تامین کنیم،‌ سپس برای سایر کشورها نیز این واکسن تامین می‌شود.واکسن‌های تولید شده توسط کمپانی‌های داروسای "فایزر" و "مدرنا" ۹۵ درصد موفقیت داشته‌اند. همچنین اخبار مثبت درباره ساخت این واکسن‌ها با وخیم‌تر شدن اوضاع پاندمی کرونا منتشر شده است. کرونا ویروس در آمریکا قریب به ۱۵ میلیون شهروند این کشور را مبتلا کرده و بیش از ۲۸۰ هزار تن نیز در ایالات متحده در نتیجه ابتلا به آن جان باخته‌اند.


 
برچسب ها: ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها