به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۲۴۵۱۹۴

افزایش قیمت لبنیات تخلف است

افزایش قیمت لبنیات تخلف است
گروه اقتصادی: دبیر ستاد تنظیم بازار از تذکر جدی به انجمن صنایع لبنی برای جلوگیری از افزایش قیمت خبر داد و گفت که اگر واردکنندگان کالاهای اساسی، کالای خود را بیش از  یک ماه در گمرکات کشور نگهداری کنند، کالا تحویل سازمان اموال تملیکی می شود و به عنوان کالای متروکه با ضوابط مربوطه در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.  
به گزارش ایسنا، عباس قبادی در برنامه جلسه ستاد تنظیم بازار وعده داد که شرایط بسیار خوبی در زمینه تولیدمرغ ایجاد شود و گفت: بعد از مدت‌ها که با مشکلات تامین ارز و تحویل نهاده های دامی به واحدهای تولیدی مواجه بودیم، در حال حاضر می‌توان گفت شرایط خوبی در این زمینه وجود دارد و گزارش ارائه شده از سوی معاونان وزارت جهاد کشاورزی هم نشان دهنده ثبات جوجه ریزی و تولید مرغ در کشور است. بنابراین در هفته‌های آینده این ثبات در بازار حکم فرما خواهد بود.  وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند تامین ارز و خریدهای خارجی با ثبات شود و در طول سال شاهد نوسانات قیمتی نباشیم و با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ، گفت که این شرایط می‌تواند به تثبیت قیمت تخم‌مرغ کمک کند.  

افزایش قیمت لبنیات تخلف است
قبادی درباره وضعیت بازار محصولات لبنی نیز گفت: مقرر شده انجمن صنایع لبنی دعوت و تذکر جدی به آنها داده شود تا از هرگونه افزایش قیمت به جد جلوگیری شود. گزارشاتی از نقاط مختلف کشور به دست ما رسیده که برخی واحدهای تولیدی به افزایش قیمت مبادرت کردند که تخلف محسوب می‌شود.  

۱۰۰ درصد نهاده دام و طیور تحویل واحدهای تولیدی شد 
وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان به هیچ عنوان بدون هماهنگی با سازمان حمایت حق افزایش قیمت نخواهد داشت، تصریح کرد: تسهیل ورود نهاده‌های دامی نیز با اقداماتی که در گمرکات کشور صورت گرفته در حال تحقق است و سامانه بازارگاه هم مشکلات قبلی را ندارد. می‌توان گفت بر اساس گزارش معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ۱۰۰ درصد نهاده تحویل مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ داده می‌شود.
 
هشدار به واردکنندگان کالاهای اساسی
این مقام مسئول در ادامه به واردکنندگان هم هشدار داد و گفت: اگر واردکنندگان کالاهای اساسی، کالای خود را بیش از  یک ماه در گمرکات کشور نگهداری کنند، کالا تحویل سازمان اموال تملیکی می شود و به عنوان کالای متروکه با ضوابط مربوطه در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.  وی با بیان اینکه روش یاد شده باعث می‌شود واردکنندگان تلاش بیشتر برای خروج کالای خود از گمرک داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه اگر تخلفی احراز شود حتماً از کارت بازرگانی سلب اعتبار می‌شود.  دبیر ستاد تنظیم بازار در ادامه با بیان اینکه قیمت‌های جهانی مواد غذایی و خوراکی در ماه‌های اخیر روند صعودی فوق‌العاده‌ای داشته و طبیعی است که در بازار داخل هم تاثیر بسزایی داشته باشد،   اظهار کرد: با اقداماتی که در زمینه موجودی کالاهای اساسی در کشور صورت گرفته می‌توان گفت این روند صعودی حداقل تاثیر را در بازار داخل گذاشته و روند توزیع کالا در کشور شرایط نسبتا خوبی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها