به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۲۴۵۲۱۴
تزریق ژل و بوتاکس در خانه!

کرونا آرایشگرهای ایران را آنلاین کرد

کرونا آرایشگرهای ایران را آنلاین کرد
گروه جامعه: این روزها که ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای فعالیت آرایشگاه‌ها قائل شده است، تعداد زیادی آگهی خدمات آرایش و زیبایی در خانه منتشر شده است و در این دسته آگهی‌های فضای مجازی حتی می‌توان به خدمات تزریق ژل و بوتاکس در خانه‌ها رسید!

آرایشگری در منزل؛ با رعایت پروتکل‌های کرونایی
این آگهی‌دهندگان به ویژه در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور، به افراد اطمینان می‌دهند که همه کارها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایلی چون ماسک، دستکش، پیشبند و موپران یکبار مصرف، انجام می‌شود.
آنها وعده داده‌اند که همه وسایل را در حضور مشتری ضدعفونی می‌کنند. بعضی کاربران هم نوشته‌اند اگر کسی مشتری ثابت آنها شود، می‌تواند با هزینه خود، وسایل اختصاصی داشته باشد.برخی آگهی‌ها نیز مربوط به تیم‌هایی است که با گروهی از آرایشگران همکاری دارند و بنا به آدرس افراد، برای آنها آرایشگر «ارسال» می‌کنند. البته اینگونه خدمات را از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی چون آچاره و سنجاق نیز می‌توان دریافت کرد.در این آگهی‌ها معمولا تاکید شده است که هزینه رفت و آمد با خود آرایشگر است؛ برخی، قیمت خدمات را ذکر کرده‌اند و بعضی نیز نوشته‌اند هزینه‌ها به قیمت مصوب یا تعاونی محاسبه می‌شود. با برخی از این افراد تماس گرفتیم؛ به گفته آنها مشتری در روزهای تعطیل بیشتر است و باید از قبل وقت گرفته باشید اما در روزهای عادی هفته، چند ساعت بعد از تماس، امکان تنظیم قرار وجود دارد.آرایشگران، به افراد اطمینان می‌دهند که همه کارها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایلی چون یکبار مصرف در منزل انجام می‌شوداز این دست آگهی‌های ارائه خدمات زیبایی در منزل هم در سایت‌هایی مثل دیوار، شیپور و تخفیفان هم کم نیستند. بعضی آگهی‌دهندگان، در متن آگهی قید کرده‌اند که کارهایی چون بوتاکس، تزریق ژل و لیزر را در خانه انجام می‌دهند. برخی هم بعد از تماس خبرنگار تجارت‌نیوز گفتند که کلینیک هستند، اما در صورت تمایل مشتری، خدمات را در منزل نیز به او ارائه می‌کنند.
هر دو گروه ادعا کردند که این اقدامات را پزشک یا پرستار، با رعایت همه نکات ایمنی و بهداشتی انجام می‌دهد و مسئولیت هر اتفاقی هم که رخ دهد با آنهاست.بعضی ادعا می‌کنند تزریق ژل و بوتاکس توسط پزشک یا پرستار، بدون عوارض در منزل انجام می‌شود.

چرا تزریق ژل و بوتاکس در خانه خطرناک است؟
با وجود این، یک پزشک پوست، مو و زیبایی، در مورد دریافت این خدمات در منزل هشدار می‌دهد.داوود تندرو می‌گوید: فرد باید مهارت کافی برای تزریق ژل و بوتاکس داشته باشد و این خدمات را در محل استانداردی دریافت کند که از امکانات لازم برای بروز برخی واکنش‌های احتمالی در بیمار برخوردار باشد.او می‌افزاید: برخی از افراد بعد از تزریق ژل و بوتاکس ممکن است دچار حساسیت‌های شدیدی منجر به ضعف و غش شوند و اگر فرد آموزش ندیده، تزریق را انجام داده باشد یا امکانات لازم در محل موجود نباشد، حتی ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.
این پزشک با اشاره به این نکته که هر امر پزشکی می‌تواند عوارض جانبی نیز به دنبال داشته باشد، می‌افزاید: پزشکان آموزش‌های لازم را برای کنترل این عوارض دیده‌اند. برای مثال تزریق ژل ممکن است باعث قطع خونرسانی به بافت شود؛ پزشک باید بتواند این عارضه را به موقع تشخیص دهد و درمان کند.یک پزشک می‌گوید: برخی از افراد بعد از تزریق ژل و بوتاکس ممکن است دچار حساسیت‌های شدیدی شوند؛ اگر فرد آموزش ندیده، تزریق را انجام داده باشد یا امکانات لازم در محل موجود نباشد، ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

خدمات زیبایی در منزل مجوز ندارند
این پزشک همچنین بر لزوم استفاده از موارد استاندارد و دارای مجوز تاکید می‌کند و می‌افزاید: افرادی که خدمات زیبایی را در منزل ارائه می‌‌دهند، معمولا از مواد غیراستاندارد استفاده می‌کنند؛ چرا که هزینه تهیه آن کمتر است، در نتیجه قیمت تمام شده خدمات برای مشتریان کاهش می‌یابد و افراد به استفاده از خدمات آنها ترغیب می‌شوند.تندرو تاکید می‌کند: مواد بدون مجوز، به صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی، تولید، بسته‌بندی و حمل می‌شوند و ممکن است عوارضی مختلفی داشته باشند، از جمله؛ عفونت، حساسیت، صدمه به بافت نرم بدن و احتمال بروز حساسیت‌های تاخیری حتی تا چندین سال پس از تزریق.او می‌گوید که تاکنونی با موردی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلینیکی برای ارائه خدمات زیبایی در منزل، مجوز داده باشد برخورد نکرده است و این وزارتخانه معمولا چنین مجوزی صادر نمی‌کند.


مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها