به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۲۴۵۳۹۱
اگر دیوانعالی آمریکا شکایت تگزاس را تایید کند ورق به نفع ترامپ برمی‌گردد!

دادستان تگزاس مستندات شکایتش از ۴ ایالت را تشریح کرد

دادستان تگزاس مستندات شکایتش از ۴ ایالت را تشریح کرد
گروه بین‌الملل: قاضی «کن پاکستون»، دادستان کل ایالت تگزاس، روز سه شنبه در دادگاه عالی ایالات متحده علیه ایالت‌های پنسیلوانیا، ویسکانسین، جورجیا و میشیگان شکایت کرد و گفت: قوانین وضع شده عامل تسهیل تقلبات انتخاباتی بوده که علاوه بر پایمال کردن حقوق مردم آن ایالت‌ها، رای مردم سایر ایالت‌ها را نیز بی اثر کرده است.
پیرو شکایت دادستان تگزاس، دادستان‌های ۹ ایالت دیگر نیز با حمایت از او شکواییه‌هایی را به دیوان عالی ارسال نمودند. دادخواست پاکستون می کوشد نتایج انتخابات در این ایالت ها را خلاف قانون اساسی توصیف کند به شان هانیتی مجری شبکه فاکس نیوز گفت که وی چاره ای ندارد جز اینکه به بالاترین دادگاه کشور مراجعه کند.

پكستون گفت: با یك اعلام دعوی دولت به دولت ، تنها محل مراجعه ما دادگاه عالی آمریكا است. شکایت ما در هیچ جای دیگر قابل رسیدگی نیست. سایر پرونده‌های قضایی در سطح دادگاه منطقه ای آغاز می‌شوند و آنها حق دارند حداقل یک بار آن را مورد رسیدگی قرار بدهند خواه یک پرونده خوب داشته باشند یا یک پرونده بد. درخواست ما این است و ما می خواهیم مورد رسیدگی قرار بگیرد. تنها جایی که می توانیم برویم دادگاه عالی ایالات متحده است و بنابراین ما از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست داریم ، لطفا پرونده ما را رسیدگی کنید. حداقل به ما فرصتی بدهید تا آنچه را که فکر می کنیم درست است استدلال کنیم. ما می‌خواهیم از قانون اساسی استدلال کنیم.

طبق ماده 3 ، بخش 2 قانون اساسی ایالات متحده ، دیوان عالی کشور می تواند پرونده‌های مربوط به اختلافات ایالتی علیه ایالت دیگر را بررسی کند بدون اینکه پرونده‌ها ابتدا از دادگاه بدوی عبور کنند. در قانون اساسی آمده است: "در تمام پرونده‌های مربوط به سفرا، سایر وزیران عمومی و كنسول‌ها و مواردی كه یك ایالت در آن عضو باشد، دیوان عالی كشور صلاحیت اصلی را برای رسیدگی خواهد داشت."  بیشتر پرونده‌های مربوط به صلاحیت اصلی که توسط دیوان عالی کشور رسیدگی شده شامل مواردی از قبیل حقوق آب یا اختلافات مرزی بوده است.

پاكستون ادعا می‌کند كه مقامات محلی بدون اجازه مجالس قانونگذاری ایالتی سیاست های رأی گیری از جمله گسترش رأی گیری‌های پستی را به دلیل همه گیری کوید۱۹ را تغییر داده‌اند. مطابق ماده 2 قانون اساسی ایالات متحده ، "هر ایالت به روشی كه قوه مقننه آن تصمیم بگیرد ، تعدادی از انتخاب كنندگان را برای کالج انتخاباتی تعیین می‌كند." در طرح پرونده پاكستون ادعا شده كه مقامات محلی "صرف نظر از هر نوع شدت اضطراری مرتبط با کوید۱۹" اختیار تغییر قانون رای گیری را نداشتند.

پاكستون گفت: "این قانون اساسی بوده که این را وظیفه قانونگذاران ایالتی دانسته كه قوانینی را برای انتخاب رأی دهندگان کالج انتخاباتی تعیین كنند." "و در این مورد در چهار ایالت مورد بحث ما غفلت شده است، مقامات دیگر چه قاضی باشند و چه سایر مقامات دولتی آن را نادیده گرفته‌اند و این شیوه کار قانون اساسی ما نیست و این چالشی است که در مقابل دادگاه داریم. آیا این می تواند توسط افرادی که طبق قانون اساسی مسئولیت انجام این کار {تغییر در روش انتخابات}را ندارند، نادیده گرفته شود؟ "
امروز سه شنبه، دادگاه عالی ایالات متحده به چهار ایالت نامبرده در دادخواست تگزاس دستور داد تا عصر روز پنجشنبه لایحه پاسخ به این دادخواست را ارائه بدهند.

دموکراتها این دادخواست پاکستون را به عنوان تلاشی برای کمک به رئیس جمهور دونالد ترامپ برای دستیابی به دوره دوم ریاست جمهوری در کاخ سفید ، نفی کردند. در بیانیه روز سه شنبه، گیلبرتو هینوجوسا، رئیس حزب دموکرات تگزاس ، خواستار رد دادخواست پاکستون شد: "این کاملاً اشتباه و شرم آور برای تگزاسی‌ها هست. جو بایدن در این انتخابات پیروز شد. پكستون باید تلاش برای براندازی اراده مردم را متوقف كند و برای انجام وظیفه ای كه برای انجام آن انتخاب شده - حفاظت از تكان های روزمره - وظیفه اصلی خود را انجام دهد.

اگر دیوانعالی آمریکا شکایت تگزاس را تایید کند ورق به نفع ترامپ برمی‌گردد

طبق قانون اساسی ایالات متحده، رئیس‌جمهور باید در روز ۱۴ دسامبر(۲۴ آذر) توسط مجمع انتخاب کنندگان (Electoral College) تعیین شود. درخواست تگزاس از دادگاه عالی آمریکا این است که یا تعیین رئیس‌جمهور تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شکایات به تعویق بیفتد، یا اینکه با توجه به مناقشه پیش آمده بر سر آراء، هیئت انتخاب‌کنندگان این ۴ ایالت توسط مجالس ایالتی‌شان تعیین شوند.
اگر دادگاه عالی آمریکا به نفع تگزاس رای دهد و هیئت انتخاب‌کنندگان ۴ ایالت مذکور، توسط مجالس ایالتی تعیین شوند، شکست ترامپ تبدیل به پیروزی خواهد شد. چرا که، در هر ۴ ایالت، جمهوریخواهان اکثریت کرسی‌ها را در مجالس ایالتی در اختیار دارند.
ویسکانسین ۱۰ رای الکترال، جورجیا ۱۶ رای، میشیگان ۱۶ رای و پنسیلوانیا ۲۰ رای دارد. یعنی جمعا ۶۲ رای الکترال با رای دادگاه عالی می‌تواند از بایدن کسر شده و به ترامپ تعلق گیرد. در این صورت، دونالد ترامپ که اینک ۲۳۲ رای الکترال دارد، حائز ۲۹۴ رای شده، و رای الکترال برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت. برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری به ۲۷۰ رای نیاز است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها