به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۲۴۵۴۰۶

علت ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا

علت ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا
گروه جامعه: ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود. عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.
فرد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کند، در ابتدا مهم‌ترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب، ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.*همچنین فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند. در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود.*خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خون ریزی‌های شدیدی دارند، باید زیر نظر دکتر خون ریزی را کنترل و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام کنند.*خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این کار سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود.

باید در آرایشگاه ها از وسایل شخصی استفاده شود
فرد بعد از دوره بیماری، باید سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهد و ورزش کند. درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد.براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید 19 و ریزش مو ثابت نشده است.ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود. عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.فرد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کند، در ابتدا مهم‌ترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب، ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.همچنین فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند. در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود.خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خون ریزی‌های شدیدی دارند، باید زیر نظر دکتر خون ریزی را کنترل و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام کنند.خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این کار سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود.باید در آرایشگاه ها از وسایل شخصی استفاده شود.
فرد بعد از دوره بیماری، باید سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهد و ورزش کند. درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها