به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۲۴۵۴۷۲

برنامه مالک ایرانی اورتون برای جذب علی دایی

برنامه مالک ایرانی  اورتون برای جذب علی دایی
گروه ورزشی: علی دایی، رکورددار گلزنی در بین ملی‌پوشان فوتبال جهان، دوباره برای حضور در عرصه فوتبال بین‌المللی مطرح شده است. رسانه‌های ورزشی در آلمان از احتمال پیوستن علی دایی به باشگاه اف.ث. اورتون در لیگ برتر انگلیس خبر داده‌اند.
نشریه معتبر ورزشی آلمانی‌زبان "کیکر" در میان خبرهای اصلی روز فوتبال جهان، از انتقال احتمالی علی دایی، ملی‌پوش سابق و سرمربی‌پیشین تیم ملی فوتبال ایران به باشگاه اف.ث. اورتون در لیگ برتر انگلیس گزارش داده است. به نقل از این منبع اطلاعاتی اما هنوز مشخص نیست که علی دایی در چه سمتی در این باشگاه سنتی و پُر طرفدار انگلیسی احتمالا فعال خواهد بود.
احتمال دارد پُستی که علی دایی در باشگاه اورتون احیانا در آن فعال خواهد بود، با آنچه که وی تاکنون تجربه کرده است، تفاوت داشته باشد. تیم اف.ث. اورتون در حال حاضر در رتبه نهم جدول لیگ برتر انگلیس ایستاده است. اما پشت‌پرده احتمالی این گزینه چه می‌تواند باشد و چرا اصلا نام علی دایی در ارتباط با این باشگاه عنوان شده است؟
سهام‌دار اصلی باشگاه اف.ث. اورتون، فرهاد مشیری است. وی شهروند ۶۵ ساله بریتانیایی با ریشه ایرانی‌ است. گمان می‌رود که این وضعیت مالکیت در باشگاه اف.ث. اورتون، به عنوان یک عامل اصلی در زمینه برنامه انتقال علی دایی به اورتون محسوب می‌شود.
فرهاد مشیری یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی‌تبار در جهان به شمار می‌رود. مجموع ثروت فرهاد مشیری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. این شخص بریتانیایی ایرانی‌تبار جزو سهام‌داران اصلی چندین شرکت در صنایع معدن، فلز و مخابرات است و در موناکو زندگی می‌کند.
علی دایی بازیکن سابق باشگاه‌های آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ و هرتا‌برلین آلمان است. وی به مدت ۵ سال، میان سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ میلادی در عرصه فوتبال بوندس‌لیگای آلمان در ۱۰۷ بازی به میدان رفت و ۱۹ گل نیز به ثمر رساند.علی دایی با ۱۰۹ بار گلزنی در ۱۴۹ بازی ملی، همچنان رکورددار در جدول گلزن‌های تیم‌های ملی در جهان است. گفتنی است که کریستیانو رونالو پرتغالی با ۱۰۲ گل به ثمر رسانده، به دنبال شکستن رکورد علی دایی است.
علی دایی ۵۱ ساله، نزدیک به دو سال است که در صحنه فوتبال باشگاهی ایران دیگر فعال نیست. آخرین ایستگاه وی در فوتبال ایران، سرمربی‌گری باشگاه سایپا البرز در لیگ برتر ایران بود.

 
برچسب ها: علی دایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها