به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۴۵۶۲۷

روح‌الله زم صبح امروز اعدام شد

روح‌الله زم  صبح امروز اعدام شد
گروه سیاسی: روح الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز سحرگاه شنبه از طریق طناب دار اعدام شد. روح‌الله زم در فرانسه اقامت داشت و سپاه پاسداران ۲۲ مهر پارسال خبر بازداشت و انتقالش به ایران را اعلام کرد. زم از عراق به ایران منتقل شد .جلسات دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم طی ۶ جلسه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی با حضور مستشار، وکیل مدافع زم و نماینده دادستان در اجرای مواد ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری برگزار شد. نخستین جلسه دادگاه وی ۲۱ بهمن ۹۸ و ششمین و آخرین جلسه آن در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار شد.
در نخستین جلسه دادگاه، نماینده دادستان اظهار کرد: حسب محتویات پرونده متهم روح‌الله زم فرزند محمدعلی با اسم مستعار نیما، متولد 5 مرداد ۵۷ صادره از ری، متأهل، دارای دو فرزند، فوق دیپلم، مدیر کانال آمدنیوز، بازداشت و دارای یک سابقه کیفری، دارای وکیل به وکالت آقای دبیر دریابیگی و دارای پرونده شخصیت که بر اساس آن، مشارالیه دارای سلامت جسمی و روحی است.
روح‌الله زم که بود؟
روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، روحانی شناخته شده ایرانی و رئیس پیشین حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود.او پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ برای مدتی بازداشت شد و سپس ایران را ترک کرد و به مالزی و از آنجا به عنوان پناهنده به فرانسه رفت. زم در سال‌های گذشته، ابتدا وب‌سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.در اعتراضات گسترده دی ماه ۱۳۹۶ آمدنیوز یکی از رسانه‌هایی بود که فراخوان تجمعات اعتراضی در آن منتشر می‌شد.

روح‌الله زم چه اتهام‌هایی داشت؟
برخی از عناوین کیفرخواست روح الله زم، شامل این اتهامات بود:
    افساد فی الارض
    تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت کشور
    جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه
    جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه
    همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران
    اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور
    مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به طور گسترده

 
برچسب ها: روح الله زم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها