به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۴۵۷۳۲

بازماندن ۴۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل

بازماندن ۴۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل
گروه جامعه: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بازماندن بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز استان از تحصیل گفت: آمار این دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش داشته است.به گزارش ایسنا، قاسمعلی خدابنده درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به برآوردی که از ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمار ثبت‌شده در سامانه سناد خراسان رضوی داشتیم، حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داریم. در حال حاضر که سه ماه از سال تحصیلی گذشته، بعید به نظر می‌رسد پرونده ثبت‌نشده در مدارس باقی مانده باشد. کمیته‌ای در استان تشکیل داده و درخواست کرده‌ایم در شهرستان‌ها هم شکل بگیرد تا از طریق مدیران مدرسه، دهیاران، خانه‌های بهداشت و... دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانیم. در حاشیه شهر مشهد دفاتر تسهیل‌گری داریم که از آنان درخواست داشتیم در صورت شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیلی، آنان را به ما معرفی کنند.
 
بیشترین آمار ترک تحصیل در صالح‌آباد است
وی عنوان کرد: در صالح‌آباد بالاترین آمار ترک تحصیلی را داریم و بیشترین آمار به دانش‌آموزان دختر که پایه متوسطه اول را ثبت‌نام نکرده‌اند، مربوط می‌شود. قطعا آمار دختران ترک تحصیل کرده بیشتر از پسران است. همچنین در مناطق محروم و مرزی نسبت به مناطق شهری آمار بالاتری وجود دارد. البته شرایط کرونا اقتصاد خانواده‌ها را هم دچار بحران کرده که در این عامل بی‌تاثیر نیست.

افزایش سه‌برابری آمار ترک تحصیل نسبت به سال گذشته
مدیر کل آموزش‌پرورش خراسان رضوی افزود: همچنین ترس از ابتلای به کرونا بی‌تاثیر نبوده و برخی خانواده‌ها مانع حضور فرزندان خود در مدرسه شده‌اند. البته بخشی از این آمار هم به دانش‌آموزانی مربوط می‌شود که در مدارس غیررسمی حضور پیدا می‌کنند، مانند مدارسی که در مساجد تشکیل می‌شود. این مدارس در سامانه‌های آموزش و پرورش محاسبه نمی‌شوند. آمار ترک تحصیلی‌ها نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است. در سال گذشته ۱۳ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داشتیم، در حالی که این آمار در سال جاری به ۴۰ هزار نفر افزایش یافته است.مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی درباره وضعیت آمار ابتلای معلمان و دانش‌آموزان استان تاکید کرد: آمار مبتلایان معلمان و دانش‌آموزان را هر هفته از سراسر استان جمع‌آوری می‌کنیم. وزارت بهداشت متولی اعلام آمار مبتلایان به کرونا در کشور است اما از ما درخواست شده برای جلوگیری از حساسیت‌ها و نگرانی‌های بی‌مورد از اعلام آمار مبتلایان به کرونا در این حوزه خودداری کنیم. خوشبختانه در دو سه هفته اخیر، آمار مبتلایان به کرونا در معلمان و دانش‌آموزان خراسانی رو به کاهش بوده است.

امتحانات دی‌ماه چگونه برگزار خواهد شد؟
خدابنده درباره نحوه برگزاری ارزشیابی دانش‌آموزان گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های ما ارزشیابی پایانی است. در مکان‌هایی که شبکه شاد فعال است، حضور دانش‌آموز در شبکه شاد ملاک است. جاهایی که شاد در دسترس نبوده، کار ما برای ارزشیابی سخت‌تر شده است. در حال حاضر که به امتحانات پایان ترم دی‌ماه نزدیک شده‌ایم، ارزشیابی دانش‌آموزان داوطلب آزاد پایه نهم و دوازدهم حضوری خواهد بود و نحوه برگزاری امتحان سایر پایه‌های به تصمیم شورای مدرسه و منطقه بستگی دارد. یک نرم‌افزار آزمون‌ساز در خراسان رضوی طراحی کرده‌ایم که می‌توانیم برای هر پایه تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان استان یک آزمون هماهنگ برگزار کنیم و حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در یک ساعت مشخص می‌توانند در یک آزمون شرکت کنند.

افزایش ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش
وی درباره بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش سال گذشته حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بود. معمولا بودجه‌ها ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند. یعنی سال ۹۹ تقریبا ۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه دریافت خواهیم داشت. پیش‌بینی ما این است که برای سال آتی بودجه آموزش و پرورش ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، اما این‌که مجلس چه رقم و عددی را تصویب کند، از آن بی‌اطلاعیم. همچنین در بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه‌ای برای آموزش‌های مجازی نداشتیم. اگر برای سال آینده هم در نظر گرفته باشند از آن بی‌اطلاعیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها