به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۴۵۷۶۲
ترامپ همچنان دستور مبارزه داد: این یک انتخابات تقلبی بود، مبارزه کنید!

زمزمه اعلام «وضعیت اضطراری» در آمریکا توسط دونالد ترامپ

گروه بین‌الملل: دادگاه عالی آمریکا شب گذشته ورود به به دادخواست و دادرسی شکایت ایالت تگزاس از چهار ایالت ویسکانسن، پنسیلوانیا، جورجیا و میشگان به اتهام زیرپا گذاشتن اصل دوم قانون اساسی آمریکا و به تبع آن، بروز تقلبات گسترده در انتخابات اخیر این کشور را نپذیرفت.
زمزمه اعلام «وضعیت اضطراری» در آمریکا توسط دونالد ترامپ
دیوانعالی دلیل رد شکایت تگزاس و عدم دادرسی محتوای شکایت‌نامه را اینگونه اعلام کرده است: «این ایالت از لحاظ قانونی در جایگاه شکایت از ایالات دیگر نیست.» از مجموع 9 قاضی این دادگاه، فقط دو نفر با پذیرش دادرسی موافق بودند اما 7 قاضی دیگر که سه نفر آنان توسط ترامپ به این سمت منصوب شده و توسط سنا به تصویب رسید، با این استدلال که «ایالت‌ها از لحاظ قانونی در جایگاه شکایت از ایالات دیگر نیستند و فقط در زمینه بروز اختلاف با یکدیگر حق شکایت به دیوانعالی را دارند» از بررسی شکایت و محتویات آن خودداری و رای منفی دادند.
گفتنی اینکه شکایت دادستان کل تگزاس با حمایت 21 دادستان کل دیگر ایالت‌های آمریکا همراه شد و رییس‌جمهور ایالات متحده هم از آن اعلام حمایت کرده بود.
به دنبال رای دیوانعالی در نپذیرفتن این دادخواست، رییس‌جمهور آمریکا در چند توییت نوشت: دادگاه عالی اجازه (دادرسی) نداد، بدون خردمندی، بدون شجاعت! ترامپ همچنین با نقل قول از فرماندار تگزاس که گفته است هیچ دادگاهی نتوانست این پرونده را به خوبی دادرسی کند نوشت: «این یک رسوایی قانونی است، خجالت‌آور است برای ایالات متحده آمریکا!!!... شما رئیس‌جمهور ایالات متحده هستید، انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌اید که در آن بیش از هر رئیس جمهور مستقر دیگر در تاریخ آمریکا توانسته‌اید رأی بیشتری را به دست بیاورید - و اینک آن را از دست داده‌اید و نمی‌توانید در برابر دیوان عالی کشور هم بایستید، بنابراین شما پس از تحقیقات دقیق و بررسی آن‌ها از طریق ایالت‌های عالی مداخله می‌کنید، فکر می‌کنی به تو‌ بی‌توجهی می‌کنند، چیزی که به آنها نیز آسیب خواهد رساند. به همین ترتیب بسیاری از افراد دیگر هم آمدند و به این پرونده پیوستند، اما در حالی که به هم چشمک می‌زدند و بدون اینکه حتی به دلایل زیادی که در این پرونده مطرح شده بود، یک نگاه بیندازند، آن‌ها را دور ریختند «دادرسی نکردند» این یک انتخابات تقلبی بود، مبارزه کنید.

ثبت شکایت‌های جدید انتخاباتی در دیوانعالی آمریکا
سیدنی پاول از وکلای حامی کمپین حقوقی ترامپ در توییتی نوشت: توجه کنید ما امشب برای جورجیا و میشیگان پرونده‌های اضطراری را در دیوان عالی تشکیل دادیم. به زودی آریزونا و ویسکانسین ثبت خواهد شد. این موارد مسائل قانون اساسی را مطرح می‌کند و تقلب گسترده را اثبات می‌کند.

رودی جولیانی: ترامپ پیروز می‌شود، باور کنید و به من ایمان داشته باشید!
همچنین، رودی جولیانی، وکیل عالی دونالد ترامپ پس از بهبودی ابتلا به ویروس کرونا و ترک بیمارستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوزمکس گفت: «کار ما تمام نشده است، پرزیدنت ترامپ پیروز می‌شود، باور کنید و به من ایمان داشته باشید.

نظرسنجی فاکس‌نیوز: ۳۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند تقلب شده است

طبق نظرسنجی ملی شبکه فاکس‌نیوز، در میان رای‌دهندگان به ترامپ، ۷۷درصد فکر می‌کنند که او حتما پیروز انتخابات شده است اما آرایش را در چند ایالت کلیدی دزدیده‌اند. این درصد در بین کل رای‌دهندگان ۳۶ درصد و در بین جمهوریخواهان ۶۸ درصد می‌باشد. همینطور ۲۶درصد از افراد مستقل و حتی ۱۰درصد از دموکرات‌ها معتقدند آرای ترامپ به سرقت رفته است. تقلب شده است.

زمزمه اعلام «وضعیت اضطراری» در آمریکا توسط دونالد ترامپ
برخی فعالان رسانه‌ای جمهوری‌خواهان طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبر از جدی‌تر شدن اعلام وضعیت اضطراری توسط رییس‌جمهور می‌دهند. گفته شده ترامپ قصد دارد با دریافت گزارش رییس دفتر امنیت ملی کشور که ظاهرا و بر طبق این روایت‌ها از جمله اظهارات اخیر ژنرال مایک فلین «مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و از حامیان و دوستان ترامپ» دخالت مالی چینی‌ها در انتخابات را تایید خواهد کرد، از فرمانی اجرایی که سال ۲۰۱۸ توسط خودش ابلاغ شده بخاطر« دخالت خارجی در روند انتخابات» وضعیت اضطراری برقرار می‌کند. در عین حال در برخی نقل‌قول‌های رسانه‌ای هم آمده که مشاوران ترامپ از جمله وکیل اولش رودی جولیانی به ترامپ سفارش کرده‌اند تا روز ۶ ژانویه، «روزی که باید آرای الکترال کالج‌های ۵۰ ایالت در کنگره و توسط رییس مجلس سنا شمارش و قرائت شوند» در اعلام وضعیت اضطراری عجله نکند. آنها گفته‌اند رییس‌جمهور باید اجازه بدهد در این فاصله ۲۰ روزه تمامی شکایات و پرونده‌های حقوقی روال عادی خود را طی کنند زیرا امکان به نتیجه رسیدن برخی از آنها وجود دارد.
گفتنی اینکه طبق قانون انتخابات امریکا، روز ۱۴ دسامبر «دوشنبه همین هفته» در تمام ایالات، نفرات انتخاب‌کننده «الکترال کالج‌ها» که اعضای آن به کمپین کاندیدای پیروز در هر ایالت تعلق دارند، آرای خود را به صندوق خواهند ریخت. که به عبارتی همان تنفیذ و تاکید آرای انفرادی هر ایالت می‌باشد. تعداد انتخاب‌کننده‌های هر ایالت از مجموع نمایندگان آن ایالت در مجلس نمایندگان + ۲ سناتور تشکیل می‌شود. برای مثال ایالت جورجیا ۱۴ + ۲ دارای ۱۶ الکترال و انتخاب‌کننده می‌باشد. مجموع این ۵۳۸ رای در روز ۶ ژانویه باید توسط مایک پنس «معاون رییس‌جمهور» که در هنگام برگزاری جلسه کنگره «مجموع اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا، را کنگره می‌گویند» رییس مجلس سنا هم محسوب می‌شود شمارش و قرائت تا رییس‌جمهور رسما مشخص و معرفی شود. رییس‌جمهور جدید از ۲۰ ژانویه اول بهمن کار خود را رسما در کاخ سفید و با اجرای مراسم تحلیف و سوگند آغاز می‌کند اما اگر به هر دلیلی تا آن تاریخ چهره رییس‌جمهور مشخص نشود طبق قانون اساسی آمریکا، مجلس نمایندگان از بین دو کاندیدایی که دارای بیشترین آرا هستند «بایدن و ترامپ» رییس‌جمهور را برخواهند گزید با این تفاوت که هر کدام از۵۰ ایالت در این رای‌گیری فقط حق یک رای دارند و نه به تعداد نمایندگان هر ایالت. در چنین حالتی آرای ایالات قرمز بیشتر است و به همین دلیل امید جمهور‌یخواهان در انتخابات جاری به وقوع چنین سناریویی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها