به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۴۵۸۴۵

ادامه حواشی سفر جنجالی حدادی به آلمان

ادامه حواشی سفر جنجالی حدادی به آلمان
گروه ورزشی: ماجراهای سفر جنجالی احسان حدادی به آلمان همچنان ادامه دارد. رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا در حالی بعد از کشمكش و انتقادهای فراوان، برای انجام عمل خارپاشنه‌اش راهی این کشور اروپایی شد که حالا حرف‌و‌حدیث‌ها درباره بازنگشتن او از این کشور سر زبان‌ها افتاده است؛ اینکه چرا بعد از گذشت دو ماه از انجام یک عمل ساده او همچنان در آلمان به سر می‌برد؟داستان جراحی خارپاشنه نایب‌قهرمان المپیک 2012 لندن از آنجایی شروع شد که کمیته ملی المپیک با پرداخت هزینه‌های عمل او در آلمان موافقت نکرد و مدعی شد نمی‌تواند در این اوضاع نامناسب اقتصادی مملکت، برای کارهای غیر‌‌ضروری ارزی را از کشور خارج کند. کمیته‌ای‌ها در حالی با این اظهارنظر مخالفت صریح خود را به حدادی اعلام کردند که او همچنان بر خواسته‌اش پافشاری کرد و گفت اگر پزشکان داخلی به او ضمانت صددر‌صد بدهند، حاضر به جراحی در داخل است. در این شرایط فدراسیون دوومیدانی وارد عمل شد تا برای تأمین هزینه‌های اعزام این پرتابگر رایزنی‌هایی را با فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد تا با کمک یکدیگر او را به آلمان بفرستند که در نهایت به سرانجام رسیدند.این‌چنین شد که فدراسیون پزشکی ورزشی با پرداخت هشت‌هزارو 100 یورو و فدراسیون دوومیدانی هم با تأمین هزینه‌های بلیت و هتلینگ، حدادی را به اروپا فرستادند تا به خواسته دلش برسد. دارنده مدال برنز پرتاب دیسک جهان بعد از انجام عملش در گفت‌وگویی با روابط‌عمومی فدراسیون دوومیدانی مدعی شد «عمل سختی داشتم و پزشکان هنگام انجام عمل متوجه وجود استخوان‌های زائد در پشت آشیلم شدند و برای آنکه این قسمت را عمل کنند، مجبور به پاره‌کردن آشیل شدند».
این در حالی است که حدادی قبل از اعزام، مورد معاینات متعدد از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفت و پزشکان با عکس‌برداری‌های مختلف شرایط پاشنه پای او را بررسی کردند، اما مشخص نیست چرا آن زمان حرف از استخوان‌های زائد و سختی عمل زده نشده بود. با‌این‌حال احسان حدادی به آلمان رفت و جراحی کرد، اما با وجود گذشت بیش از دو ماه هنوز به ایران برنگشته و مشخص نیست دوره نقاهت او تا چه زمانی طول می‌کشد.
کیکاووس سعیدی، دبیر کمیته ملی المپیک، دیروز در واکنش به اینکه چرا حدادی هنوز از آلمان بازنگشته است، به رادیو گفت: «این موضوع را از فدراسیون دوومیدانی جویا شوید. تمامی مراحل اعزام از سوی فدراسیون بوده و این عزیزان اطلاع کافی را دارند».
مرجع : روزنامه شرق
برچسب ها: احسان حدادی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها