به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۴۶۱۵۱

طالبان نیروهای آمریکایی را تهدید كرد

طالبان نیروهای آمریکایی را تهدید كرد
گروه بین الملل: مقام‌های ارشد گروه تروریستی طالبان به آمریکا درباره "نقض تعهدات" مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در شش ماه آینده هشدار دادند.
این مقام‌ها گفته‌اند، درصورتیکه آمریکا به تعهد خود عمل نکند، آنان با از سرگیری حملات نظامی به نیروهای خارجی مقابله به مثل خواهند کرد.جوبایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که یک گروه کوچک از نیروهای آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.آمریکا و گروه طالبان در زمستان سال گذشته بعد از ۱۸ ماه مذاکرات نفس گیر توافقنامه صلح را در دوحه قطر امضا کردند.
این موافقتنامه بر چهار محور متمرکز بود. جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان توسط هیچ گروه یا فردی علیه امنیت آمریکا و متحدانش، اعلام یک برنامه زمانی برای خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان، آغاز مذاکرات بین الافغانی و توافق بر سر آتش بس جامع و دایمی.آمریکا با خروج بخشی از نیروهایش از افغانستان در مدت ۱۳۵ روز بعد از امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان به تعهدات خود عمل کرده ولی خشونت‌ها در این کشور که عامل بخشی از آن گروه طالبان هستند، همچنان در سطح بالا باقی مانده است.دولت افغانستان نیز حدود ۵ هزار جنگجوی گروه طالبان و طالبان نیز یک هزار سرباز امنیتی را رها کردند. مذاکرات بین الافغانی نیز آغاز شد و دو طرف در مدت ۸۰ روز فقط موفق به نهایی کردن طرزالعمل مذاکرات شدند.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها