کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپوزیسیون پاکستان به دنبال برکناری عمران خان

24 آذر 1399 ساعت 16:57


گروه بین الملل: رهبران ائتلاف ضد دولتی پاکستان به ده‌ها هزار تن از حامیانش تاکید کرده تا به راهپیمایی گسترده ماه آتی میلادی در اسلام آباد ملحق شوند که تاکیدی برای برکناری نخست وزیر است.
ائتلاف اپوزیسیون پاکستان می‌گوید عمران خان، نخست وزیر با کمک ارتش در انتخابات متقلبانه ۲۰۱۸ بر سر کار آمده است.ائتلافی از ۱۱ حزب بزرگ اپوزیسیون موسوم به "جنبش دموکراتیک پاکستان"  راهپیمایی‌های گسترده‌ای را از سپتامبر با هدف برکناری نخست وزیر و فشار بر ارتش به منظور توقف مداخله در امور سیاسی آغاز کرده است.
بیلاوال بوتو زرداری، رهبر اپوزیسیون گفته است: زمان گفتگو دیگر سرآمده. الان وقت راهپیمایی است.
وی همچنین احتمال انجام هرگونه گفتگو با نخست وزیر یا ارتش را رد کرد و گفت: تنها در صورتی این مهم، صورت می‌گیرد که انتخابات برگزار شود.عمران خان که می‌گوید اعتراضات با هدف اخاذی از وی برای متوقف کردن تحقیقات پرونده‌های فساد علیه رهبران این احزاب اپوزیسیون است و راهپیمایی را در بحبوحه پاندمی کرونا به شدت مورد انتقاد قرار داده است.اپوزیسیون که شش راهپیمایی بزرگ در ماه‌های اخیر انجام داده‌اند، می‌گویند: به دنبال اعمال فشار بر دولت برای برگزاری انتخابات جدید هستند. انتخابات بعدی در پاکستان ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.پاکستان ۷۲ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کروناویروس و ۳۳۶۹ مورد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده که بالاترین میزان از ژوئن محسوب می‌شود.


کد مطلب: 246168

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/246168/اپوزیسیون-پاکستان-دنبال-برکناری-عمران-خان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir