به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۲۴۶۱۶۹

کیانوش جدی ترتمرین کند می تواند سهمیه بگیرد

کیانوش جدی ترتمرین کند می تواند سهمیه بگیرد
گروه ورزشی: قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: کیانوش رستمی آنطور که باید و شاید نتوانسته بود برای لیگ تمرین کند و از آمادگی ایده ال دور بود.بهداد سلیمی درباره ی عملکرد خود در دور رفت لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد: با وجود اینکه تیم دیر بسته شد اما هفته اول توانستیم نتایج نسبتا خوبی بگیرم و از ۱۰ وزن در ۴ وزن قهرمانی به دست آوردیم. به جز یکی، دو نفر که مصدوم بودند و نتوانستند وزنه های مد نظر ما را بزنند بقیه نفرات خوب کار کردند.سرمربی تیم گهر زمین سیرجان در پاسخ به این پرسش که عملکرد کیانوش رستمی را چگونه ارزیابی می کند، تصریح کرد: کیانوش مقداری ازآمادگی ایده آل دور بود. او اردوی تیم ملی هم نرفته بود و در کرمانشاه نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا باشگاه ها تعطیل بود از این رو آنطور که باید و شاید، نتوانسته بود تمرین کند. کیانوش در رکورد گیری تیم ملی در یک ضرب روی وزنه ۱۶۵ کیلوگرم اوت کرد در دوضرب نیز درست است که انصراف داد اما در سالن گرم کردن که با او تمرین می کردیم، خیلی آماده نبود. با این حال با یک هفته تمرین، آمادگی نسبی خوبی به دست آورد. کیانوش ورزشکار حرفه ای است و اگر تمرینات خود را جدی تر ادامه دهد مطمئنا می تواند به  وزنه هایی برسد که بتواند سهمیه المپیک را به دست آورد.سلیمی در پاسخ به این پرسش که از او انتظار دارد در دور برگشت متفاوت تر ظاهر شود، تاکید کرد: قطعا همین طور است و از کیانوش به عنوان قهرمان المپیک انتظار داریم همیشه روی سکوی اول باشد.البته ایوب موسوی که در دور رفت اول شد ، قهرمان جهان و وزنه بردار با کیفیتی است. اما مردم و خانواده وزنه برداری از کیانوش همیشه انتظار قهرمانی دارند.
 
سلیمی در پاسخ به این پرسش که برای دور برگشت نگران نتیجه گیری در وزن خاصی است یا خیر؟گفت: در وزن ۸۱ کیلوگرم، محمد نیری را داریم که از وزنه برداران با سابقه است اما دو، سه هفته قبل از لیگ مصدوم شد و نتوانست نتیجه مد نظر ما را بگیرد .در این وزن، وزنه بردار جوانی به نام علیرضا معینی نیز داریم که  هفته اول از شرایط ایده ال دوربود. برای دور برگشت امیدوارم محمد نیری به آمادگی کامل برسد و معینی را به صورت آماده در ترکیب تیم داشته باشیم.قهرمان المپیک لندن در مورد اینکه  دو بار وزنه زدن کیانوش رستمی برای لیگ وزنه برداری مورد انتقاد قرار گرفت، تاکید کرد: این قانون از قبل بوده است و قانون من درآوردی نیست که فقط برای کیانوش رستمی اجرا شده باشد. قبلا هم شرایط به همین شکل بود. از طرفی یک شرایط نا برابری هم وجود دارد و نفراتی که در تیم ملی هستند یک هفته تا ۱۰ روز، زودتر از نفراتی که بیرون اردو هستند، وزنه می زنند  بنابراین رکوردها مشخص است و کسانی که بیرون اردو هستند می توانند برنامه ریزی کنند که از نفرات ملی پوش پیش بیفتند و همین اتفاق در دسته ۸۱ کیلوگرم رخ داد. این فرصت برای همه بوده نه تنها کیانوش. اگر کسی که در رکورد گیری شرکت می کند دیگر نمی تواند در جریان لیگ وزنه بزند باید در آیین نامه لیگ نوشته شود اما چنین چیزی در آیین نامه نیست.

سلیمی که عضو شورای عالی فنی است، در مورد انتخاب سعید علی حسینی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان با نظر شورای عالی فنی گفت:  به سعید علی حسینی تبریک می گویم، قطعا شایستگی بیشتر از این را دارد.  من در خبرها دیدم که عنوان شده بود این تصمیم با نظر شورای عالی فنی بوده است اما در چند ماه گذشته شورا تشکیل جلسه نداده است. در جلسه قبلی قرار بود یک جلسه برای تیم جوانان برگزار شود اما این جلسه تشکیل نشد. این انتخاب هم تصمیم رییس فدراسیون بود که به تصمیم او به عنوان سکان دار وزنه برداری احترام می گذاریم و امیدوارم باعث خیر شود و اتفاقات خوبی برای وزنه برداری جوانان رخ دهد.قهرمان سابق جهان در مورد کاهش اوزان وزنه برداری در المپیک پاریس نیز گفت: با توجه به اتفاقات چند سال اخیر، این اتفاق کمی قابل پیش بینی بود و حتی خطر حذف از المپیک وزنه برداری را تهدید می کرد. به نظرم اگر وضعیت وزنه برداری سروسامان پیدا نکند،خطر حذف از المپیک همچنان هست و اگر این اتفاق بیفتد لطمه بزرگی به بدنه ورزش ایران وارد می شود.سلیمی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند کدام اوزان وارد المپیک پاریس شوند، تصریح کرد:واقعا نمی دانم و هر اتفاقی ممکن است در جلسات تصمیم گیری بیفتد. افرادی که در هیات رییسه و هیات اجرایی هستند  قطعا تلاش می کنند وزن هایی که به نفع کشور خودشان است را حفظ کنند. او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند داشتن کرسی در فدراسیون جهانی می توانست در حفظ وزن هایی که به نفع ایران باشد کمک کند، گفت: به هر حال داشتن کرسی بین المللی این مواقع به درد ورزش ما می خورد و کمک می کند که حداقل اتفاقات بدی برای کشور ما رقم نخورد اما الان که چنین کرسی نداریم.سلیمی در باره ی اینکه فکر نمی کند انتخابات فدراسیون جهانی پیش رو بهترین فرصت است تا بتوانیم کرسی تاثیر گذار به دست بیاوریم، بیان کرد: قطعا همین طور است ونه تنها فدراسیون وزنه برداری بلکه متولیان ورزش ما باید تمام تلاش خود را کنند تا  حداقل یک کرسی تاثیر گذار در فدراسیون جهانی  و کنفدراسیون آسیا داشته باشیم.
برچسب ها: وزنه برداری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها