به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۴۶۲۲

تحلیل علت هتاکی کیهان به آیت الله صانعی

گروه سياسي: سايت انصاف نیوز، نوشت: روزنامه ی کیهان، حامی محمود احمدی نژاد در دو انتخابات 84 و 88 و حامی سعید جلیلی در انتخابات 92، در واکنش به پیشرفت دیپلماسی در مدت کوتاه 100 روزه روی کار آمدن دولت جدید، با توهین به آیت الله صانعی، از مراجع تقلید به بهانه ی حمایت از کاهش تنش میان ایران و آمریکا، سعی کرد که حمایت رهبری از دیپلماسی جدید دولت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد.
تحلیل علت هتاکی کیهان به آیت الله صانعی
کیهان در ستون ویژه ی شماره شنبه با عنوان «یک روحانی آلت دست فتنه‌گران می‌گوید ایران و آمریکا از هم بگذرند»، نوشت: «باید از آقای صانعی پرسید ملت ایران باید 25 سال حمایت آمریکا از رژیم جبار و غارتگر و مفسد پهلوی و کودتای 28 مرداد را فراموش کنند یا حمایت‌های کاخ سفید از رژیم متجاوز صدام و همه گروهک‌‌های ضد انقلاب را که هر کدام دست خود را در خون ملت ایران شستند؟ ترور و خرابکاری مورد حمایت سازمان سیا را از یاد ببرند یا تدارک کودتا و اعمال تحریم‌های ضد انسانی را؟ از خون 290 شهروند بی‌گناه هواپیمای مسافربری اغماض کنند یا ده‌ها هزار قربانی تسلیحات شیمیایی صدام که با چراغ سبز آمریکا مورد استفاده قرار گرفت؟ یادآور می‌شود آشوبگران وابسته به ضد انقلاب در شعارهای معنادار فتنه سبز که در رسانه‌های آمریکایی نظیر رادیو فردا بازتاب پیدا کرد، مدعی بودند "مجتهد (روحانی) واقعی- منتظری، صانعی". این نکته نیز سزاوار گفتن است که برخی مقامات آمریکایی در طول 3 دهه گذشته و پس از انواع دشمنی‌ها با ملت ایران، پس از بازنشستگی مدعی شده‌اند ایران و آمریکا باید از یکدیگر بگذرند!»

در اینجا نکات زیر درباره ی نوشته ی هتاکانه ی کیهان قابل تامل است:


1 - کیهان پیش از انتخابات 24 خرداد، بارها بر دوگانه ی سازش و مقاومت تاکید کرده و جلیلی و احمدی نژاد را نماد مقاومت و حسن روحانی را نماد سازشکاری خوانده بود؛ در حالی که «مقاومت» و «نرمش قهرمانانه» هر کدام در مقاطعی از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی در پیش گرفته شده است و حسن روحانی نیز پیش از انتخابات بر لزوم حل کردن مساله ی هسته ای با آمریکا به عنوان کدخدای غرب تاکید داشت ولی همین موضوع دستمایه ی حمله های کیهان به او بود. مقاومت کیهان در برابر اجرایی شدن این سیاست، طبیعی و قابل پیش بینی بود و حتی پس از عملی شدن آن نیز این روزنامه در حال مقاومت و تلاش برای متوقف کردن ادامه ی آن است.

2 - گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما، روسای جمهور ایران و آمریکا و ساعت ها مذاکرات و همکاری های وزرای خارجه ی دو کشور در مدت اخیر، همانطور که همه ی مسوولین کشور تاکید کرده اند در چارچوب لازم و ضمن فراموش نکردن گذشته بوده است؛ بنا بر این از نظر دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، مذاکره و همکاری برای حل مسایل موجود، بدون فراموش کردن گذشته صورت گرفته، هر چند این احتمال هم وجود دارد که تفاهم ژنو پس از 6 ماه ادامه نیابد. این همکاری و مذاکرات اخیر، صرفا مذاکراتی واقعی و به دور از قرائت بیانیه و به حاشیه رفتن هایی است که در سالها گذشته به قول دکتر ولایتی، مشاور ارشد رهبری در امور بین الملل توسط تیم دیپلماسی دولت قبل انجام گرفته و فرصت هایی را از دست داده بود.

3 - اتفاقات اخیر دستگاه دیپلماسی، با هماهنگی کامل همه ی نهادها و به ویژه رهبری انجام شده و اساسا موضوع هسته ای و مذاکره با آمریکا به صورت عرفی در اختیار دولت ها نبوده و دولتمردان جدید نیز در این مدت بارها به نقش و هماهنگی با رهبری در این باره تاکید و تصریح کرده اند. کیهان و دیگر افراطیون مخالف سیاست جدید دولت جمهوری اسلامی ایران، با آگاهی از این موضوع، اما از آنجایی که امکان ابراز مخالفت با نظر ایشان را ندارند، به دنبال بهانه ای برای مخالفت با رویکرد دستگاه دیپلماسی و نادیده گرفتن آن حمایت هستند.

امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۲:۵۳
آخر كار كيهان و همفكران رسيدن به راه خوارج است (187171)
ممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۱۶
من آیت الله صانعی رو دوست دارم چون برخلاف کیهان که همه رو متهم میکنه بنا رو بر برائت انسانها می گذارد و این راه به تقوی نزدیکتر است. (187466)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۲:۵۷
آیا باید به هر سخنی که در خیابان ها می شنویم اهمیت دهیم؟ سخن کیهان چه چیزی بالاتر از سخن یک پرتغال فروش دارد؟ حساس نشوید. بدجوری ضربه خورده. (187172)
حميد خميني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۳۸
پرتقال فروش؟ چرا توهين ميكني به آن مردان زحمتكش كه كسب روزي حلال مي‌كنند و مودب و محترمند؟ (187527)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۰۱
جناب آقای صانعی بزرگ:خداوند نگهدارتان باشد.جواب کیهان فقط سکوت است. (187173)
تهران
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۰۶
جالب کمتر از این حرفها روزنامه های دیگه بنویسن درشون تخته میشه اونوقت روزنامه ای که هم فکر نتانیاهو هیچ کس بهش کاری نداره (187175)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۴۵
حسین شریعتمداری هم شخصیتی است مثل سعید مرتضوی . چند وقت دیگه صداش در می آید . . . (187237)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۰۷
lهر کسی که نان حلال خورده باشد به مجتهد توهین نمی کند یقین داشته باشید. (187176)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۳۲
انسان فحاش وهتاک در قیامت دهانی پر اتش خواهد داشت (187309)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۱۰
همه مردم در اعلام نظرات خود آزادندبشرطی که مثل کیهان فحاشی نکنند مجتهد بطریق اولی از این حق برخوردار است (187179)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۲۹
منفی اشتباهی,مثبت. (187230)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۱۸
حضرت ایت الله العضمی صانعی پیرو آن پیامبری است که بعد از فتح مکه خانه ابوسفیان را خانه امن اعلام کرد
آقای شریعتمداری شما که در تمام علوم اجتهاد می کنید!!! بد نیست یکی دو صفحه تاریخ اسلام بخوانید (187189)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۲۱
در مورد فتنه لطفا" آیات 62 و 63 سوره مبارکه صاد را بخوانید

بهار قرآن سانسور کردن دارد که نمی نویسی؟؟؟؟ (187190)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۳
حتما" بخوانید حداقل ترجمه اش را ، خیلی مهمه انگار تازه نازل شده خیلی عالیه این است که قرآن معجزه بی هماورد است . سبحان الله (187245)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۵۳
کسانی که منفی داده اند مطمئنا" نخوانده اند باهمین 2 آیه کاسبان فتنه تکلیفشان مشخص شده است (187447)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۲۵
آقای شریعتمداری اینقدر بر طبل تفرقه نکوبید که از صفات . . . است (187194)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۲
مگه نظر کیهان مهمه؟؟؟ (187196)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۶
با این اوصاف رژیم کمونیستی چین و روسیه از مدافعین تاریخی اسلام و مسلمین هستند که آقایان جنایات آنها در حق مسلمین را که اتفاقا خیلی هم از آن نمیگذرد فراموش کرده اند؟ دم خروس خیلی بیرون زده آقای شریعتمداری! (187199)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۷
اقای صانعی خط قرمز اینجانب است. جناب شریعتمداری حواست به خودت باشه (187200)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۴
مراجع دینی همه خط قرمزند اما کو مدافع ؟؟؟ (187246)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۵
همین مراجع عظام هستند که دین را حفظ کرده اند (187247)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۶
راستی آقای شریعنمداری هیچ میدانی یک روزی هست به نام قیامت که همه باید پاسخگو باشیم؟؟؟؟ (187250)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۴۵
کیهان رو کی آخه نگا میکنه . کل کیهانی ها تو انتخابات معلوم شد چند نفرن !خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (187202)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۴۶
با سلام ضمن آرزوی سلامتی برای مراجع تقلید

وقتی افراد دانا و کچ اندیش قداست مرجعیت را می شکنند
دیگر از افراد عوام جامعه چه انتظاری باید داشت (187204)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۴۷
جالب است میگویند حمایتهای آمریکا از صدام را نمیشود فراموش کرد ولی خود صدام را مگر نه اینکه فراموش کرده بودید؟ (187206)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۴
مگر موقع انقلاب نمی گفتیم نه شرقی نه غربی ، خب پس با روسیه هم باید هر رفتاری که با آمریکا داریم بجای آوریم ، ولی اینطور نیست. باید سفارتش بسته شود و مقامات دو کشور نتوانند با هم مراوده داشته باشند. (187210)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۰۳
کیهان ضربه ها و دشمنیها ، ریاکاریهای این کشورهای به اصطلاح برادر و همسایه ، از جمله روسیه و چین و افغانستان و پاکستان ، هند ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و .....را هم بیان کنه ! همه میدونن دیگه من وارد ریزش نمیشم ، همین دو مورد بس که. که افغانستان آب رو روی ما بویژه سیستانیهای مظلوم بسته ، عراق هم که ۱۰۰۰ میلیارد دلار حق غرامت ما از جنگ رو بالا کشیده ! در ضمن یکی نیست به این بگه شما که هنوزم به روح امثال مصدق و بازرگان و کلا ملی ، مذهبیون ، لعنت میفرستین ، حالا چطور شد مدام از کودتای ۲۸ مرداد حرف میزنین ؟ مطمئنباش اون موقع هم مثل تو پنجاه سال این ملت و کشور را عقب انداختند ! (187214)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۰۸
درود بر صانعی (187217)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۲
آقای شریعتمداری مفهوم مرجع تقلید رو زیر سوال بردن (187221)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۴۸
امثال شریعتمداری اگر لازم باشد برای رسیدن به اهداف خود همه را زیر سوال خواهند برد (187239)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۲۶
. . . از زمان بر ملا شدن پرونده سعيد مرتضوي ايشان هيچ اضهار نظري نفرموده اند بنابراين نتيجه مي گيريم كه اين بزگوار كه كوچكترين مسئله اي را چنان با آب و تاب مطرح مي فرمودند . . . (187228)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۴۲
کیهان فراموش کرده که توجه ندارد مملکت ما پراز تناقضات است که یک جا به آن فخر میکنند وجای دیگر می کوبند یک جا خانواده تک شهید بودن دارای ارزش آنچنانی است وجای دیگر خانواده چند شهید والامقام در زندان و یکجا آیت الله جدید در ارزش بالا ویکجا آیت اللهی که حق استادی دارد مورد تهمت وافترا ویا در حصر و ایذا و آزار و .... (187236)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۱۵
کیهان = فتنه شناس - فتنه گر - فتنه" خر" -فتنه بر - فتنه کش - فتنه کُش - فتنه دان - (187258)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۳۸
بااينكه ازكيهان خوشم نميادولي اين سوال وجودداردكه ا% (187289)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۲۷
دوستای پایداریمون کجان ؟لطفا یه چند تا کامنت بذارن مستفیض شیم! (187304)
نبی ابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۸:۱۱
بگذار اقای شریعتمداری چند گاهی در عرصه سیمرغ جولان دهد از مقام ارزشمند ایت اله صانعی چیزی کم نمیشود اقای مدیر کیهان اگر خدا رامد نظر دارد به دزدیهای فراوان که از بیت المال صورت گرفته بپردازد از بذل وبخششهای بیمه سخن بگوید والا حرفهای ایشان در مورد بزرگانی مانند ایات عظام صانعی وهاشمی خورشید به گل اندودن است ومردم همه میدانند قضیه از چه قرار است (187331)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۴۱
امام خميني : اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت هاي امريکا بگذريم از ال سعود نخواهيم گذشت ...
آقاي شريعتمداري مدعي دفاع از ولايت ! مفسر بزرگ ! درك اين سخن امام را داري ؟! يا فقط به فكر خود و اقليت افراطي همراه خود هستي ؟! رابطه امروز ما با عربستان سعودي چگونه است ؟!
از رابطه سياسي در حد سفير تا افزايش 60 درصدي سهميه حج عمره ! آيا جز اين است كه رابطه ايران با عربستان حامي وهابيت و القاعده در جهت حفظ منافع ملي ايران و آرامش در منطقه و روابط بين ايران و همسايگانش هست ! توجيه گر بي منطق ! ادعاي دلسوزي و وطن دوستي مكن كه منفعت طلبي تو وامثال تو از راه افراط گري مدتهاست كه براي عموم مردم ايران مشخص شده است ! (187382)
شهاب
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۵۵
حضرت آیت الله صانعی:
من امیدوارم که رهبران دنیا همانگونه که در مراسم تشیع آقای ماندلا حاضر شدند و اینگونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آن‌ هایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آن که به مردم بگویند چه ظلم‌ هایی در حق او و مردمش کرده اند. امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند.(به نقل از سایت معظم له) (187423)