به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۲۴۶۵۸۳

جو بایدن هم هفته آینده واکسن می‌زند

جو بایدن هم هفته آینده واکسن می‌زند
 گروه بین الملل: پیامی مهم برای آن دسته از آمریکایی‌ها که ایمن‌سازی در برابر کرونا را باور ندارند: رئیس جمهور جدید آمریکا به زودی در انظار عموم واکسینه می‌شود. به گزارش رویترز تنها ۶۱درصد مردم آمریکا با واکسینه شدن موافق هستند.
نظرسنجی خبرگزاری رویترز در سراسر آمریکا، بی‌اعتمادی و تردید بخش قابل توجهی از شهروندان ایالات متحده نسبت به واکسن کرونا را نشان می‌دهد. ۳۹درصد گفته‌‌اند به کارایی واکسن باور ندارند. به نوشته رویترز این ناباوری از جمله پیامد تبلیغات و تحرکات گروه‌هایی است که "تئوری توطئه" را ترویج می‌دهند.
جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا برای جلب اعتماد مردم، در نظر دارد در روزهای آتی واکسن بزند. او با ۷۸ سال سن، جزو گروه در معرض خطر محسوب می‌شود. هم‌زمان، کاخ سفید اعلام کرده که مایک پنس، معاون ترامپ نیز قرار است روز جمعه در مراسمی عمومی واکسینه بشود.
تزریق واکسن فایرز-بیون‌تک چند روزی است در آمریکا شروع شده و حمل و نقل تخصصی واکسن در دمای منفی ۷۰درجه را شرکت "فدکس" بر عهده دارد. اول از همه، کادر درمان و سالمندان واکسینه خواهند شد.نخستین اقدامی که بایدن پس از ادای سوگند در ۲۰ ژانویه انجام خواهد داد، پیاده کردن طرح مقابله با ویروس کروناست. او وعده داده که در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری، دست‌کم ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا واکسینه شوند.
ایالات متحده از نظر شمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.  طبق تازه‌ترین آمار، ۲۴۸هزار نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیماری مبتلا شده‌‌اند که یک رکورد از زمان شیوع پاندمی است. مجموع مبتلاشدگان در این کشور به ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.
در کالیفرنیا که یکی از ایالات قرمز آمریکاست، کمبود تخت بیمارستانی چشمگیر است. مقامات لس آنجلس اعلام کرده‌اند که  تنها ۱۰۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه این کلانشهر خالی است و سفارش برای کاور‌حمل مردگان پیوسته رو به افزایش است. میانگین مرگ و میر روزانه در این ایالت در ماه گذشته ۴۱ نفر بود اما هفته گذشته این نرخ به روزی ۱۶۳ نفر رسید.
در این میان، سازمان غذا و دارو در آمریکا اعلام کرده که  واکسن "مدرنا" را در رده  ایمن و موثر دسته‌بندی کرده است. آزمایش‌های بالینی روی ۳۰هزار و ۳۵۰ داوطلب، هیچ علایم خاصی و نگران‌کننده‌ای نداشته و به زودی مجوز استفاده اضطراری از این واکسن صادر می‌شود.

 
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها