به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۴۶۶۱۳

شکایت از گوگل به دلیل نقض قانون ضدانحصاری

شکایت از گوگل به دلیل نقض قانون ضدانحصاری
گروه علم و فناوری: شرکت گوگل در آمریکا یک بار دیگر باید به دادگاه برود. ایالت تگزاس به همراه ۹ ایالت دیگر به دلیل نقض قانون ضد انحصاری آگهی‌های اینترنتی علیه این شرکت شکایت کرده‌اند.
شرکت غول‌پیکر  آمریکایی آلفابت و دخترخوانده‌اش گوگل دوباره گرفتار دادگاه و سیستم قضایی شده‌اند. پس از آنکه در ماه اکتبر مرکز مراقبت از کارتل‌ها در وزارت دادگستری آمریکا به همراه ۱۱ ایالت علیه ماشین جستجوی گوگل به دلیل نقض قانون رقابت سالم شکایت کردند، حالا ایالت تگزاس نیز اعلام کرده که یک شکایت دیگر علیه گوگل به جریان انداخته است.
دادستان تگزاس؛ کن پاکستون در یک ویدیو گفته است: «این غول اینترنتی از قدرتش برای دستکاری در بازار سوءاستفاده می‌کند و به این وسیله رقابت را تخریب کرده و به مصرف‌کننده آسیب می‌رساند.»این شکایت به طور مشخص مربوط است به موضوع فناوری تبلیغات Ad-Tech که درباره جای آگهی‌‌های اینترنتی است و اینکه آگهی‌های مربوط به گوگل و تولیدات این شرکت برای مثال در یک صفحه آنلاین بالاتر از بقیه آگهی‌‌ها قرار می‌گیرد.دادستان تگزاس گفته گوگل همچنان از قدرت انحصاری خود برای کنترل ترتیب قرار گرفتن آگهی‌های آن‌لاین بر اساس قیمت استفاده کرده و از طریق تبانی با بازار، مزایده‌‌ها را دستکاری می‌کند.به همین دلیل ایالت تگزاس در همراهی با چند ایالت دیگر دادخواستی بر اساس قانون ضدانحصار علیه گوگل به جریان انداخته است. ایالت‌‌های آرکانزاس، آیداهو، ایندیانا، کنتاکی، می‌سی‌سی‌پی، میسوری، داکوتای شمالی و جنوبی و اوتا همراهان تگزاس در این اقامه دعوا هستند.
شرکت گوگل در اولین واکنش نسبت به این خبر در پاسخ پرسش خبرگزاری فرانسه این اتهامات را رد کرده و ادعای دادستان پاکستون در رابطه با فناوری تبلیغات را بی‌اساس دانسته است.
گوگل همچنین به این نکته اشاره کرده که قیمت تبلیغات دیجیتال و هزینه‌های فناوری تبلیغات کاهش یافته و تاکید کرده که «این مشخصه یک صنعت کاملا رقابتی است.»
شکایت ماه اکتبر از ماشین جستجوی گوگل که دادستان تگزاس به آن هم استناد کرده درباره رفتار تجاری گوگل در مقابل رقبایش است. تا کنون مجموعا چهار شکایت در سطح ایالت‌ها و سطح فدرال علیه این کنسرن بزرگ اینترنتی اقامه شده است.

 
برچسب ها: گوگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها