به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۴۶۶۴۴

چقدر پول حقیقی از بازار سهام خارج شد؟

چقدر پول حقیقی از بازار سهام خارج شد؟
گروه اقتصادی: هفته آخر آذرماه هفته نزول بورس بود. در این هفته، شاخص کل به کانال ۱.۴ میلیونی ریزش کرد و به استثنای روز شنبه، در باقی روزهای هفته شاخص کل و شاخص هم وزن کاهشی بودند. در پایان هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، شاخص کل بورس ۹۲ هزار و ۸۲۳ واحد پایین آمد و شاخص کل هم وزن ۱۴ هزار و ۴۷۴ واحد افت کرد.  

بازدهی هفته
بازدهی هفتگی شاخص کل بورس تهران پس از ۴ هفته صعودی، در هفته گذشته نزول کرد و بازدهی منفی ۶ درصدی را ثبت کرد. در حالی که هفته پایانی آبان ماه و ۳ هفته ابتدایی آذر را با بازدهی مثبت پشت سر گذاشته بود.شاخص کل در روز شنبه ۲۱ هزار واحد رشد کرد و در روز یکشنبه ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد ریزش داشت. در روز دوشنبه ۳۱ هزار واحد پایین آمد و در روز سه‌شنبه ۵۵ هزار واحد افت کرد، در آخرین روز کاری هفته هم ۱۴ هزار واحد ریزش کرد.

روند شاخص کل هم‌وزن
همانند شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن روندی نزولی داشت. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۴۳۶ هزار واحد رسید که پایین‌ترین رقم در ۸ روز کاری گذشته است. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل ۱۴ هزار و ۴۷۴ واحد پایین آمد و بازدهی منفی ۳ درصدی را ثبت کرد.



افت میانگین هفتگی ارزش معاملات
در هفته آخر آذرماه، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام به استثنای روز چهارشنبه، در سراسر هفته نزولی بود. در هفته گذشته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که با رشد ۱۹۳ درصدی به رقم ۳۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان بالغ شد.میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۳ هزار و ۳۲۷ میلیاردی هفته پیشین، افت ۵.۲ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد
در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۶ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۸ هزار و ۹۳۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۲ درصدی داشته است.بالاترین رقم هفته ۲۱ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۸ هزار و ۴۰ میلیارد تومان بود.

رشد ۷۴۸ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش
میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر،  هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین  هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان بیشتر بود. میانگین این هفته رشد ۷۴۸ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته،  هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر بود و در هفته پایانی ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۵.۶ درصد کاهش یافته است.

خروج ۵ هزار میلیارد پول حقیقی 
میانگین خالص پول حقیقی ورودی به بورس در هفته آخر آذر ماه منفی بود و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. در طی هفته گذشته خالص پول حقیقی ورودی تنها در روز شنبه مثبت بود و در باقی روزها خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود.در مجموع کل هفته، ۵ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی هزار و ۳۳ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم خروج در روز سه‌شنبه رخ داد که ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.
مرجع : اقتصاد نیوز
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها