به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۴۶۷۴۱

جریمه زندان برای نقض تحریم‌ ایران

جریمه زندان برای نقض تحریم‌ ایران
گروه سیاسی:دادگاهی در آمریکا کالین فیشر، یک شهروند بریتانیا را برای تلاش به معامله با ایران و نقض تحریم‌های آمریکا به دو سال و نیم حبس محکوم کرده است.
فیشر متهم بود که می‌خواسته تجهیزات صنعتی به ارزش نیم میلیون دلار را از آمریکا به ایران منتقل کند.یکی از دادستان‌های فدرال ایالت فلوریدا، جایی که  فیشر در آن محاکمه شد، گفت: "تحریم ایران مستقیما به امنیت ملی ایالات متحده مرتبط است و فیشر و همدستانش با تلاش برای دور زدن آن امنیت این کشور را به خطر انداخته‌اند."
مقام‌های آمریکایی این مهندس بریتانیایی را متهم کرده‌اند که می‌خواسته یک توربین و قطعات آن را به ایران بفرستد. این توربین قابلیت استفاده در میدان‌های نفتی را داشته است.
کالین فیشر در دادگاه اتهام‌هایش را پذیرفت.به گفته مقام‌های آمریکایی فیشر سه سال در حال برنامه‌ریزی برای معامله با ایران بود و برای نهایی کردن آن از امارات متحده عربی به آمریکا سفر کرد و سپس بازداشت شد.پیش از این جیمز مهارگ، شهروند آمریکا و مدیرعامل شرکت طرف معامله کالین فیشر در آمریکا، به ۴۰ ماه زندان محکوم شده بود.این دو متهم شده‌اند که برای پنهان کردن مقصد تجهیزات مورد معامله در مکاتبات کاری خود از اسناد مالی ساختگی استفاده کرده‌اند.


 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها