کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پي اظهارنظر عجیب استاندار اصفهان

نماينده اهواز: زرگر بايد از مردم خوزستان و چهارمحال‌بختياري عذرخواهي کند

موسوي: تا حل مشكلات از استعفا كوتاه نمي‌آييم

23 آذر 1392 ساعت 19:37

گروه جامعه: ديروز يك سايت خبري اصفهان گزارش داده بود كه استاندار اصفهان در اظهار نظری عجیب گفته است: با تجمع در کنار زاینده‌رود موافق نیستم چون معتقدم بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم اصفهان بالاتر از مردم خوزستان و چهارمحال است!


در همين زمينه يك نماينده اهواز به خبرنگار بهارنيوز گفت: حتما دراين رابطه به وزير کشور تذکرخواهم داد و مطمئن باشند که با اين حاشيه سازي‌ها نمي‌توانند ازاصل موضوع دور شوند و ما از حقوق مردم خوزستان کوتاه نمي‌آييم و زرگر بايد از مردم استان‌ها خوزستان و چهارمحال بختياري عذرخواهي کند.

شكرخدا موسوي در خصوص استعفاي دست جمعي نمايندگان خوزستان هم گفت: پس از طرح استعفا و اعلام آن از سوي نمايندگان استان خوزستان در مجلس متاسفانه هر كس به گونه‌اي به آن پرداخت كه اكثر آنان را كذب مي‌دانم. وي هرگونه جبهه‌گيري سياسي در موضوع را نابخردانه دانست و افزود: قسم مي‌خورم كه استعفاي ما جنبه سياسي نداشت و تنها براي رفاه حال مردم استان و بهبود رسيدگي به وضعيت معيشتي آنان اين كار را كرديم. موسوي ادامه داد: بنا به دلايلي كه اصلي‌ترين آن عدم توجه يا كم‌توجهي به استان بود نمايندگان به اين نتيجه رسيدند كه استعفا بدهند.

وي توضيح داد: سال گذشته بودجه استان خوزستان درخواست از درآمد 1800 ميليارد توماني بود كه در بودجه جديد 2800 ميليارد تومان آورده بودند اين مبلغ‌ها جداي از درآمد نفت است يعني بايد پول بيشتري از جيب مردم به حساب دولت ريخته مي‌شد در حالي كه براي 5 استان هم‌طراز خوزستان درآمد پايين‌تري را مدنظر داشتند براي مثال سال گذشته بودجه درآمدهاي استان خراسان‌رضوي 1500 ميليارد تومان بود كه براي امسال 1800 ميليارد آورده بودند، تفاوت‌ها آشكار است. اين كار يعني فشار بيشتر بر مردم استان خوزستان و...

سيدشكرخدا موسوي ادامه داد: موضوع بعدي انتقال آب كارون از سرشاخه‌ها است كه فكر و ذهن خوزستاني‌ها را درگير كرده است. براي حل اين مشكل با وزير نيرو يك جلسه و با رئيس‌جمهور دولت تدبير و اميد هم يك جلسه گذاشتيم كه تاكنون تصميمي درخصوص آن گرفته نشده است. ما به صورت شفاف و حضوري اعتراض مردم استان را از انتقال آب كارون رسانديم، موضوع مهم ديگري كه از دلايل اصلي استعفاي نمايندگان بود به مساله اخير مشكل بيماري تنفسي مردم برمي‌گشت.

وي ادامه داد: به وزير بهداشت آمارهاي مراجعه‌كنندگان به بيمارستان‌ها و ساير مشكلات را ارائه كرديم و به صورت جدا از او خواستيم تا كارگروهي را براي حل و بررسي مشكل به خوزستان اعزام كنند، علت اصلي را ريشه‌يابي كنند و مردمي كه سال‌ها جنگ را اداره كردند، سزاوار بهترين‌ها هستند. وي در جواب اين سئوال كه اين مشكلات در سال‌هاي گذشته هم به صورت كم و بيبش بود؛ ولي نمايندگان استان چرا واكنش نشان ندادند؟ گفت: شرايط فرق مي‌كند، دولت آقاي احمدي‌نژاد كه اتفاقا بيشترين تنش را با مجلس داشت در اواخر كار خود بود ولي ما در آن زمان هم اعتراض‌هاي خود را به مجلس بيان كرديم؛ ولي دولت تدبير و اميد تازه شروع به كار كرده است اين اعتراضات را حالا مي‌گوييم چون مي‌دانيم كه بهتر است تا سال‌هاي بعد. نماينده استان خوزستان در مجلس درخصوص خروجي استعفا نمايندگان استان گفت: آنچه ما ديديم خوب است، رئيس مجلس شخصا وارد شدند و دستوراتي را درخصوص پيگيري خواسته و برطرف كردن مشكلات مطرح شده نمايندگان خوزستان در حضور نمايندگان دادند و عكس‌العمل دولت هم رضايت‌بخش بود.

وي در ادامه تصريح كرد: بايد اين طرز فكر غلط كه نمي‌خواهد خوزستان پيشرفت كند را از ذهن‌ها پاك كرد، متاسفانه بعضي‌ها كمي و كاستي‌ها را به نظام نسبت مي‌دهند در حالي كه مقام معظم رهبري فرمودند: خوزستان را به گونه‌اي سازيد كه آن‌ور آبي‌ها به اين‌ور آبي‌ها حسادت كنند؛ ولي متاسفانه گاهي اوقات خودمان مقصر هستيم. به اعتقاد من بعضي از مديران گذشته استان رابايد محاكمه كنيم و مورد بازخواست قرار دهيم، زيرا در بسياري از كارها اشتباه حركت كرديم. من به عنوان يك پيشنهاد از استاندار جديد استان خوزستان مي‌خواهم تا كارگروهي دلسوز و كاربلد را جهت پيگيري مشكلات آب رودخانه كارون را تعيين کند.


کد مطلب: 24678

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/24678/نماينده-اهواز-زرگر-بايد-مردم-خوزستان-چهارمحال-بختياري-عذرخواهي-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir