به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۴۶۸۱۶

مصرف «شیشه» در دوران کرونا صعودی شد

مصرف «شیشه»  در دوران کرونا صعودی شد
گروه جامعه: معاون مقابله باعرضه واموربین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید براینکه مسئله موادمخدر بسیار خطرناک‌تر از کروناست، گفت: براساس آمارهای مطرح شده، عامل ۵۵ درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است.به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی با اشاره به تاثیر موادمخدر بر حوزه سلامت اظهار کرد: امروز بیماری کرونا موضوعی بسیارخطرناک تلقی می‌شود، اما باید گفت که مسئله موادمخدر بسیار خطرناک‌تر از کروناست چرا که دیر یا زود واکسن آن تولید و درنهایت پیشگیری می‌شود؛ حال آنکه حسب سوابق تاریخی همچنان که موادمخدر از ۶ هزار سال قبل وجود داشته، تا زمانی که انسان وجود دارد باز هم به اشکال گوناگون به صورت تهدیدی در کنار او خواهد بود و هر فردی که مبتلا به استعمال موادمخدر شود به طور قطع ضررهای جانی را متحمل خواهد شد؛ لذا خانواده‌ها همراه با دولت باید در پیشگیری از ابتلاء به اعتیاد به موادمخدر و روانگردانها بکوشند.معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه هر فردی که دچار اعتیاد به موادمخدر می‌شود، عاقبت آینده دشواری پیش رو دارد، افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که اعتیاد درمان دارد، اما درمان موادمخدر بسیار سخت است و سوابق مراکز ماده ۱۶ نشان می‌دهد معتادانی وجود دارند که برای بار بیستم اعتیاد را تجربه می‌کنند. افرادی هم بوده‌اند که بیش از ۲۰ سال از زمان ترک اعتیاد آنها می‌گذرد اما دوباره آلوده شده‌اند لذا خانواده‌ها باید بسیار مراقب باشند و هر لحظه احساس کنند این معضل ممکن است درخانه‌ آنان نیز نفوذ کند.
 
فوت بیش از ۴۵۰ هزار معتاد در سال
بنابر اظهارات وی، در دنیا بیش از ۳۰۰ میلیون معتاد وجود دارد و سالانه بیش از ۴۵۰ هزارمعتاد به علت سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند. معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین این را هم گفت که براساس آمارهای جهانی، بعد از تصادفات جاده‌ای، بالاترین میزان مرگ و میرهای طبیعی در کشور ناشی از مصرف موادمخدر رخ می‌دهد لذا اگر امروز به دنبال این هستیم که انسان‌ها را نجات دهیم همه باید تلاش کنند تا در این رهگذر نسبت به نجات انسان‌ها بیندیشیم.

مصرف «شیشه» صعودی شد/نگرانی از مشکلات در آینده
وی معتقد است که اگر می‌خواهیم جامعه ما عاری از اعتیاد باشد، نباید تنها به نیروهای قضایی، انتظامی، اطلاعاتی و نظامی بسنده کنیم. امروز هر فردی باید به نوبه خود تلاش کند و مضرات این مواد خانمان‌سوز را یادآور کند تا این موضوع ملکه ذهن انسان‌ها باشد.معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه بیشترین مصرف معتادان در کشور به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و شیشه است، گفت: اما مصرف شیشه صعودی است و اگر درباره آن اطلاع‌رسانی نشود آسیب‌های جدی برای اقشار (جوان و نوجوان) ایجاد می‌کند که در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

قاچاق مواد مخدر؛ تجارتی که با صنعت خودروسازی برابری می کند
اصلانی در ادامه سخنان خود، با اشاره به تاثیرات موادمخدر بر حوزه‌های اقتصادی، با بیان اینکه قاچاق موادمخدر تجارتی پر سود است، گفت: امروز مواد مخدر با صنعت خودروسازی، داروسازی و بانکداری برابری می‌کند. استکبار جهانی از موادمخدر کسب درآمد می‌کند و لذا موادمخدر تهدیدی است که باید در برابر آن هوشیار بود. در واقع افرادی که در قالب باند و شبکه به دنبال قاچاق موادمخدر هستند، به نوعی به دنبال سودهای کلان هستند تا از این سود بهره‌های بالایی به دست آورند.

اعتیاد عامل ۶۵ درصد همسرآزاریها و ۵۵ درصد طلاق ها 
وی همچنین به تاثیرات موادمخدر بر دیگر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و با استناد بر آمارهای موجود گفت: حدود ۵۵ درصد از جمعیت زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر است که اعتیاد عامل ۶۵ درصدی همسر آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۳۰ درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد از قتل‌های عمد، ۲۳ درصد نزاع و درگیریها و ۳۰ درصد از جرائم سرقت خرد است. اجرای طرح یاریگران در کشور با حمایت و مشارکت مردم و اقدمات جهادی حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری و مقابله‌ای می‌تواند کشور را از این تهدید خارج و تبدیل به فرصت کند و شاهد کاهش چشمگیر اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در آینده باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها