کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعطیلی دو کنسولگری فعال آمریکا در روسیه

29 آذر 1399 ساعت 13:09


گروه بین الملل: دولت آمریکا به کنگره این کشور گفته که درصدد تعطیلی دو کنسولگری باقی مانده ایالات متحده در روسیه است.وزارت امور خارجه آمریکا به قانونگذاران آمریکایی گفته است که این وزارتخانه درصدد تعطیلی دایمی کنسولگری آمریکا در ولادی‌وستوک در شرق روسیه و تعلیق فعالیت‌ها در یکاترینبورگ در ناحیه فدرالی اورال است.
دیپلمات‌های این دو مرکز به سفارت آمریکا در مسکو منتقل خواهند شد و نیروهای محلی بیکار می‌شوند.با این تعطیلی‌ها، تنها مرکز دیپلماتیک ایالات متحده، سفارت این کشور در مسکو خواهد بود.تنش‌ها میان آمریکا و روسیه افزایش یافته و قرار است به زودی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا فعالیت خود را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری این کشور آغاز کند.  بایدن گفته است در برابر روسیه "موضعی سفت و سخت" خواهد گرفت.طی هفته گذشته خبر حملات گسترده سایبری علیه سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی منتشر شد. گفته شده این حمله به روسیه مرتبط است.
خبر اعلام تعطیلی این مراکز دیپلماتیک به سه روز قبل این حمله بر می‌گردد.وزارت امور خارجه آمریکا گفته است دلیل این تعطیلی، سقف اعلام شده حضور دیپلماتیک برای آمریکا از سوی دولت روسیه است که به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد.روسیه در سال ۲۰۱۸ به دنبال دستور آمریکا برای تعطیلی کنسولگری‌های روسیه در سیاتل، دستور تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ را داد.
اقدام‌ آمریکا در واکنش به ادعای نقش داشتن روسیه در مسموم کردن سرگی اسکریپال جاسوس دوجانبه سابق در بریتانیا انجام شد. روسیه دست داشتن در مسموم کردن جاسوس سابق این کشور را رد کرده است.کنسولگری آمریکا در ولادی‌وستوک در ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.


 


کد مطلب: 246890

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/246890/تعطیلی-دو-کنسولگری-فعال-آمریکا-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir