کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: روسیه عامل حملات سایبری است

29 آذر 1399 ساعت 14:57


گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روسیه عامل حملات اخیری سایبری به نهادهای دولتی ایالات متحده بوده‌ است.
مایک پومپئو، این حملات را «قابل توجه» خواند و گفت آمریکا در حال تلاش برای درک ماهیت این حملات است ولی برخی از اطلاعات در این زمینه محرمانه باقی خواهند ماند.
به گفته وزیر خارجه آمریکا، در این حمله سایبری از یک قطعه نرم افزار برای جاسازی کد در سیستم‌های دولتی ایالات متحده استفاده شده است.
ایالات متحده آمریکا پیش از این حمله سایبری اخیر علیه چند نهاد دولتی در این کشور را تائید و اعلام کرده بود که این حملات، کماکان ادامه دارد.
 در این حملات سایبری، مدیریت شبکه نرم افزار سولارویندز تحت کنترل هکرها قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به بروزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند.در جریان این حملات سایبری وزارتخانه خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفته‌اند.
در همین حال نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی نوشت که مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد هکرها به شبکه وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکاکه مدیریت ذخایر تسلیحات هسته ای ایالات متحده را به عهده دارد، دسترسی پیدا کرده‌اند.


کد مطلب: 246922

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/246922/پمپئو-روسیه-عامل-حملات-سایبری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir