به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۲۴۶۹۲۴

تظاهرات در اعتراض به قتل فعالان عراقی

تظاهرات در اعتراض به قتل فعالان عراقی
گروه بین الملل: هزاران تظاهرکننده با تجمع در میدان الحبوبی شهر الناصریه محاکمه عاملان قتل فعالان تظاهرات‌های عراق را خواستار شدند. ساکنان شهرهای بصره، الکوت، نجف و بابل نیز تظاهرات‌های مشابهی به راه انداختند.مسؤولان امنیتی عراق ورودی‌های شهر الناصریه واقع در جنوب این کشور را مسدود کردند تا مانع از رسیدن معترضان دیگر استان‌ها به این شهر شوند.
فعالان این جنبش مردمی، دولت عراق را مسؤول فساد و ناتوانی دانستند.
تظاهرکنندگان میدان الحبوبی حامیان صدر را به دست داشتن در سرکوب تظاهرکنندگان و هدف قرار دادن آنها در الحبوبی و تمامی میدان‌های اعتراضات در عراق متهم کردند.
کمیته بحران که دولت عراق برای رسیدگی به شرایط الناصریه تشکیل داده بود، پیشتر توافق را با چند مرکز هماهنگی این جنبش مردمی امضا کرده بود که به موجب آن تحصن معترضان لغو شده و میدان الحبوبی برای عابران و عبور و مرور خودروها بازگشایی شد.مسؤولان شهر الناصریه چند ساعت مانده به زمان اعتراضات درب‌های ورودی شهر را به روی تظاهرکنندگانی که احتمال می‌رفت از دیگر استان‌ها به این شهر بیایند، بستند.شهرهای بصره، الکوت، نجف و بابل نیز شاهد تظاهرات‌های مشابهی بودند که در آنها حذف و ترورهایی که اخیرا در حق فعالان عراقی انجام شده بود، محکوم شدند.از آغاز اعتراضات اکتبر هم در دوره نخست وزیری عادل عبد المهدی و هم در دوره جانشینش مصطفی الکاظمی، بیش از ۲۰ فعال برجسته کشته شده‌اند.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها