کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت زورگیران خشن در پایتخت

روزنامه همشهری , 30 آذر 1399 ساعت 9:24


گروه حوادث: زورگیران خشن که هفته گذشته در تهران ۲ زن را خفت کردند و در مورد دیگری پول یک مرد را به زور از او دزدیدند، توسط ماموران پلیس دستگیر شدند. پنجشنبه گذشته ۲ زن که خاله و خواهرزاده بودند، هدف حمله ۲ زورگیر خشن قرار گرفتند. یکی از آنها که دکتر داروساز است، ماجرای سرقت را برای مأموران اینطور شرح داد:‌ من و خواهرزاده‌ام داروخانه را بستیم و اسنپ گرفتیم تا به خانه برگردیم. سر کوچه پیاده و وارد کوچه شدیم. درحالی‌که به‌دنبال پیدا کردن کلید خانه بودیم، ناگهان ۲ نفر وارد کوچه شدند و به ما حمله کردند. آنها قمه و قداره داشتند و یکی از آنها کیفم را کشید که محتویات آن روی زمین ریخت. آن یکی هم با دسته قمه به سرم کوبید که دچار سرگیجه شدم. بعدش هم سارقان با سرقت کیف‌هایمان پا به فرار گذاشتند.با این شکایت و به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای دستگیری زورگیران خشن آغاز شد. مأموران با بررسی تصاویر دوربین مداربسته اطراف محل سرقت خودروی متهمان را شناسایی کردند. اعضای این گروه خشن تحت تعقیب بودند تا اینکه شامگاه ۲۸ آذر دومین طعمه خود را که فرد سیگارفروشی بود، شکار کردند.دزدان به‌صورت وحشیانه قمه را پشت گردن مرد سیگارفروش که بساطش را در خیابان پهن کرده بود گذاشتند و با تهدید ۱۰ باکس سیگار و ۲ میلیون پول نقدش را سرقت کردند. درست در همان لحظه مأموران گشت کلانتری نواب در حال عبور از آن حوالی بودند که متوجه ماجرا شدند و با اجرای طرح مهار و جست‌وجو در خیابان‌های اطراف هر دو زورگیر را دستگیر کردند. به گفته سردار حسین‌رحیمی، رئیس پلیس تهران، این سارقان در کمتر از ۴ روز شناسایی و هنگام دستگیری با مأموران درگیر شدند و در درگیری مسلحانه به دام افتادند.
 

انکار عجیب
اما ۲ زورگیر که دست به سرقت از خاله و خواهرزاده زده بودند، با وجود اینکه که مشخصات خودروی آنها در فیلم سرقت ثبت شده و شاکیان آنها را شناسایی کرده‌ بودند، منکر زورگیری هستند. آنها اما زورگیری از مرد سیگارفروش را قبول دارند و می‌گویند که در عالم مستی دست به این سرقت زده‌اند.
با اینکه شواهد زیادی علیه شما وجود دارد، چرا منکر سرقت از خاله و خواهرزاده هستید؟
اشتباه می‌کنند. از شانس بد ما هم ماشینمان با دزدان اصلی شباهت دارد و هم چهره مان. اما ما بی‌گناهیم. ما سرقت از سیگارفروش را قبول داریم چون مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم و حال خوبی نداشتیم.
چه شد که از یک سیگارفروش سرقت کردید؟
قبل از این سرقت در پارک با یک گروه بر سر یک دختر درگیر شده بودیم. قمه و قداره را هم برای ترساندن آنها تهیه کرده بودیم. قصدمان این بود که شب حادثه سراغشان برویم و از آنها زهر چشم بگیریم. اما آن شب ناگهان مرد سیگارفروش را دیدیم. کنار او چند جوان ایستاده بودند که ما فکر کردیم همانهایی هستند که با آنها درگیر شده بودیم. از ماشین پیاده شدیم و با آنها دعوا کردیم اما بعد فهمیدیم که آنها را اشتباه گرفته‌ایم. بعد به سراغ سیگارفروش رفتیم و با تهدید، پول و سیگار از او سرقت کردیم.
چند ساله هستی؟
۲۲ساله ام و کارم آزاد است. همدستم هم موتورساز است. همدست سومم هم فراری شده و پلیس به‌ دنبالش است.
زورگیری دوم؛ فیلم ۲۴ ثانیه‌ای سرقت
دومین فیلم ۲۴ ثانیه بیشتر نیست که توسط دوربین مداربسته مغازه‌ای در خیابان بنی‌هاشم ثبت شده است. مردی جوان که از بانک ۹ میلیون تومان پول نقد گرفته بود، وقتی متوجه شد که سارقان در تعقیب او هستند برای فرار از دست آنها وارد مغازه‌ای شد. زورگیران قمه به‌دست وارد مغازه شدند و در جدال با طعمه‌شان و تهدید قمه، پاکت پولی را که همراه شاکی بود، به زور گرفتند و متواری شدند.دو زورگیر خشن که ماسک به‌صورت داشتند، پس از سرقت سوار بر موتورهایشان که پلاکش را مخدوش کرده بود شدند و پا به فرار گذاشتند اما مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران با بررسی‌های تخصصی خیلی زود موفق شدند آنها را دستگیر کنند. این سارقان، افرادی بودند که علاوه بر زورگیری ۹ میلیونی، یک طلافروش کیفی را تعقیب کرده و ۱۴ کیلو طلای او را هم سرقت کرده بودند. گفت‌وگو با یکی از آنها را بخوانید.
باندتان چندنفره است؟
من عضو اصلی هستم. باندمان ۶نفره است اما معمولا ۴ نفر اصلی مان می‌رفتیم سرقت.
از شگردتان بگو.
ما موبایل‌قاپیم و اکثرا گوشی قاپی می‌کنیم. اما دو مورد هم کیف‌قاپی داشتیم. یکی طلافروش بود و دیگری همان مردی که در خیابان بنی هاشم از او سرقت کردیم و از بخت بدمان فیلمش منتشر شد.
آنها را چطور به دام انداختید؟
ما سوار موتور بودیم و در خیابان می‌گشتیم تا طعمه‌ای برای سرقت گوشی‌ پیدا کنیم. همان لحظه مالباخته را دیدیم که از پله‌های بانک پایین می‌آمد و یک پاکت هم در دستش بود. آرم بانک روی پاکت بود و کاملا مشخص بود که داخلش پول است. به همین دلیل به سمتش هجوم بردیم تا پاکت پول را سرقت کنیم. او با دیدن ما وارد یک مغازه شد و ما هم به‌دنبالش رفتیم و با تهدید سرقت را انجام دادیم. مالباخته دوم هم طلافروش کیفی بود که از بازار تا صادقیه تعقیبش کردیم و در فرصتی مناسب به سمتش حمله ور شدیم و کیف پر از طلایش را دزدیدیم.
چند وقت است که سرقت می‌کنید؟
حدود ۳ ماه می‌شود. من پیش از این ۵ بار به زندان رفته‌ام و می‌خواستم دور سرقت را خط بکشم اما مادرم مریض است و برای تأمین هزینه درمان او دوباره دست به سرقت زدم.


کد مطلب: 247000

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/247000/بازداشت-زورگیران-خشن-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir