به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۴۷۰۵۴

افزایش ۴۰۰ میلیارد دلاری ثروت ۱۰ میلیاردر بزرگ

افزایش ۴۰۰ میلیارد دلاری ثروت ۱۰ میلیاردر بزرگ
گروه اقتصادی: نشریه فوربز در تازه‌ترین محاسبات خود گزارش داده که ثروت ۱۰ میلیاردر بزرگ جهان طی ۹ ماه گذشته به خاطر استفاده از فرصت‌های پیش آمده در دوران کرونا برای تجارت آنها، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.
هفت نفر از ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان آمریکایی هستند که در راس آنها جف بیزوس موسس شرکت آمازون با نزدیک به ۱۸۵ میلیارد دلار ثروت قرار دارد که طی ۹ ماه گذشته ۷۰ میلیارد دلار به ثروت وی اضافه شده است.
ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا نیز با ۱۵۳ میلیارد دلار در ردیف دوم قرار دارد که او نیز آمریکایی است. ثروت وی در این مدت با شتابی چشمگیر در حال افزایش بوده و تنها طی یک هفته گذشته ۹.۴ میلیارد دلار به دارایی‌های افزوده شده است.
بعد از برنار آرنو فرانسوی، بیل‌گیتس موسس شرکت مایکروسافت و مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک قرار دارند که هر دو یز آمریکایی هستند.
در این میان کارزار «آمریکایی‌ها برای مالیات عادلانه» گزارش داده که ثروت ۶۵۱ میلیاردر آمریکایی طی ۹ ماه گذشته ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافته و گفته است باید قوانین مالیاتی تغییر کند.
افزایش چشمگیر دارایی‌های ثروتمندان بزرگ جهان در حالی است که آمارهای بین‌المللی از جمله نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل از افزایش نگران کننده فقر در جهان به خاطر کرونا خبر می‌دهد.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها