به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۴۷۲۲۲

شلیک چند موشک به سفارت آمریکا در بغداد

شلیک چند موشک به سفارت آمریکا در بغداد
گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز از شلیک چند موشک به محوطه سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داد. بنا بر این گزارش، تا کنون سفارت مورد اصابت قرار نگرفته و سیستم دفاع موشکی توانسته دست‌کم یکی از موشک‌ها را منهدم کند. هدف از این حملات سفارت آمریکا بوده و حداقل سه موشک کاتیوشا تا کنون به منطقه سبز اصابت کرده است.
در محوطه سفارت آمریکا که شامل ساختمان‌ها و دفاتر امور خارجی است آژیر خطر به صدا در آمده است.
یکی از این منابع امنیتی گفته است که سیستم دفاع ضد موشکی سفارت آمریکا شروع به شلیک کرد و توانست یکی از موشک‌ها را منهدم کند.
وبسایت میدل‌ایست نیوز به نقل از یک "منبع امنیتی" عراق نوشته است راکت‌های شلیک شده به طرف سفارت امریکا، به یک ساختمان مسکونی و گاراژ مجتمع مسکونی برخورد کرده است و ترکش‌های آن نیز در منطقه الجادریه سقوط کرده است.تعداد راکت‌های شلیک شده به منطقه الخضراء و اطراف سفارت امریکا ۵ فروند بود که به دنبال آن، صدای سامانه‎ پدافندی “C-RAM” مستقر در سفارت امریکا شنیده شد.
واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق" در بیانیه‌ای عاملان حملات موشکی را "یک گروه قانون‌شکن" معرفی کرده است.در ادامه بیانیه آمده است: «محل شلیک این راکت‌ها از اردوگاه الرشید بوده و در محیط یک مجتمع مسکونی و ساختمان‌های مسکونی القادسیه سقوط کرده است.»
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها