به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۴۷۲۹۹

تأخیر در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف شرع است

تأخیر در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف شرع است
گروه سیاسی: رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم و ستم غربی‌ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم‌ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌هاست و نباید یک‎ساعت نیز در خنثی‌سازی تهدیدها و تحریم‌ها تعلل کرد.
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تأکید کرد: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم‌ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه‌ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم‌ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.
وی شکل گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن دانست و خطاب به غربی‌ها گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دورزدن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.رئیسی با بیان این که امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره 7 ساله با دشمنان به دلیل عهد شکنی آنها، بی‌اثر بوده و انتظاری که از آن می‌رفت را برآورده نکرده است تاکید کرد که نباید با پیمان شکنان و دولت‎های بدون میثاق و بدعهد مذاکره کرد و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و هم صدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها حرکت کنند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‎ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می‌دانند.
رئیسی با بیان این که فرایند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما 40 سال است که اعلام کرده‌ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می‌کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می‌شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.
رئیس قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی خدشه‌دار شود.رئیسی با بیان این که جامعه باید امن باشد، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس‌های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تحریم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها