به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۴۷۳۰۹

افزایش هزینه نظامی ژاپن برای نهمین بار

افزایش هزینه نظامی ژاپن برای نهمین بار
گروه بین الملل: دولت ژاپن  نهمین افزایش پیاپی هزینه‌های نظامی این کشور را تصویب کرد که شامل تامین هزینه‌های ساخت یک جنگنده پیشرفته ضد رادار و موشک دور برد ضد ناو به منظور مقابله با رشد فزاینده نظامی چین می‌شود. وزارت دفاع ژاپن قرار است برای آوریل سال ۲۰۲۱ مبلغ ۵۲ میلیارد دلار دریافت کند که از سال ۲۰۲۰، ۱.۱ درصد بیشتر است.
یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن با داشتن اکثریت در پارلمان این کشور توانسته موافقت افزایش بودجه نظامی را به دست بیاورد.سوگا همانند شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن به پیگیری گسترش نظامی این کشور ادامه می‌دهد و به دنبال تهیه جنگنده‌ها، موشک‌ها و ناوهای هواپیمابر جدید با برد و پتانسیل بالاتر برای نیروهای این کشور به منظور مقابله با دشمنان احتمالی از جمله چین است.چین قصد دارد تا هزینه‌های دفاعی خود را در سال جاری میلادی ۶.۶ درصد افزایش دهد که نسبت به سه دهه گذشته کمترین افزایش محسوب می‌شود.ژاپن همچنین در حال خرید موشک‌های دور برد است و قصد دارد تا ارتش خود را برای حمله به اهداف دور در چین، کره شمالی و سایر نواحی آسیا تجهیز کند و آموزش دهد.همچنین ساخت جنگنده رادارگریز با هزینه‌ نهایی ۴۰ میلیارد دلار که در ۲۰۳۰ آماده می‌شود، نخستین بار در طول سه دهه گذشته انجام می‌شود. این پروژه که توسط کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن و با کمک کمپانی لاکهید مارتین آمریکا انجام می‌شود، هزینه‌ای بالغ بر  ۷۰۶ میلیون دلار در بودجه جدید دارد.ژاپن قرار است مبلغ ۳۲۳ میلیون دلار هم برای ساخت یک موشک ضد ناو دور برد به منظور حفاظت از سلسله جزایر اوکیناوا در جنوب غرب این کشور در نظر بگیرد.
دیگر خریدهای سنگین ژاپن شامل شش جنگنده رادارگریز اف-۳۵ لاکهید مارتین و دو هلیکوپتر به مبلغ ۶۲۸ میلیون دلار می‌شود.
برچسب ها: ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها