به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۴۷۳۵۷

بازگشت موقت احسان و مهران به قاب تلویزیون

بازگشت موقت احسان و مهران به قاب تلویزیون
گروه فرهنگی: پس از گذشت چند ماه از غیبت «عصر جدید» و «دورهمی» در تلویزیون، این دو برنامه پرمخاطب به طور موقت به جدول پخش شبکه سه و نسیم بازمی‌گردند. قسمت جدید از باقی‌مانده سری چهارم «دورهمی» شب یلدا روی آنتن رفت و «عصر جدید» نیز قرار است در قالب «هشتگ عصر جدید»، از روز پنج شنبه‌ هفته جاری پخش شود. این برنامه در 8 قسمت تا اواخر دی‌ماه ادامه خواهد داشت و پخش قسمت‌های باقی‌مانده سری چهارم «دورهمی» هم تقریبا تا دو ماه آینده ادامه خواهد یافت. احسان علیخانی و مهران مدیری در این مدت می‌توانند توجه تعداد زیادی از مخاطبان را جلب کنند و در جمع پربیننده‌های تلویزیون قرار بگیرند؟

جبران جای خالی «عصر جدید»
پیش از این «هشتگ عصر جدید» با اجرای ایمان قیاسی، با حضور شرکت‌کنندگان مسابقه و در غیاب احسان علیخانی و داوران، پخش می‌شد. این برنامه در واقع حکم پشت صحنه «عصر جدید» را داشت و تمرینات شرکت‌کنندگان برای مراحل بعد را نشان می‌داد و با آن‌ها درباره ایده‌های تازه‌شان گفت‌وگو می‌کرد. «هشتگ عصر جدید» موضوع جدیدی نداشت و میزان بینندگان آن اصلا قابل مقایسه با مسابقه اصلی نبود. اکنون احسان علیخانی تصمیم گرفته، فعلا که امکان ضبط مرحله نیمه‌نهایی وجود ندارد، با این برنامه به تلویزیون بازگردد تا ارتباط مخاطبان با حال و هوای مسابقه حفظ شود و مردم در جریان اوضاع شرکت‌کنندگان قرار بگیرند.

«هشتگ عصر جدید» با علیخانی و داوران
برنامه «هشتگ عصر جدید» با حضور احسان علیخانی و چهار داور مسابقه ضبط شده است و در هر کدام از قسمت‌ها احسان علیخانی با استعدادهای «عصر جدید» و راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی تماس تصویری خواهد داشت. در هر قسمت یکی از داوران حضور دارد و خود میزبان یک مهمان است.علیخانی نیز مهمانان مختلفی دارد که به صورت آنلاین با آن‌ها گفت‌وگو خواهد کرد. اولین قسمت از این برنامه ویژه با حضور امین حیایی، پنج شنبه روی آنتن می‌رود و پخش آن تا یک شنبه ادامه خواهد داشت. بقیه قسمت‌های «هشتگ عصر جدید» شنبه و یک شنبه پخش می‌شود و در آخرین قسمت که اواخر دی‌ماه روی آنتن می‌رود، آریا عظیمی‌نژاد حضور داشته است.
هرچند این ویژه‌برنامه جذابیت مسابقه را نخواهد داشت، اما با توجه به حضور علیخانی، داوران و مهمانان برنامه، با آن «هشتگ عصر جدید» که تا به حال دیده‌ایم متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، در شرایطی که توقف پخش مسابقه طولانی شده است، «هشتگ عصر جدید» می‌تواند مقدمه خوبی برای پخش مرحله نیمه‌نهایی باشد.

آمادگی برای مرحله نیمه‌نهایی
ایمان قیاسی در ویدئویی که خبر پخش «هشتگ عصر جدید» را در آن اعلام کرده، گفته است که پس از این ویژه‌برنامه بلافاصله مرحله نیمه‌نهایی مسابقه را آغاز خواهند کرد، بنابراین اگر شرایط طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، احتمالا در آستانه سال جدید شاهد پخش ادامه «عصر جدید» و مرحله نیمه‌نهایی خواهیم بود. اگر موج کرونا شدت نگرفته بود، در فاصله کوتاهی پس از «عصر جدید 2»، نوروز 1400 سری سوم «عصر جدید» تولید می‌شد، اما توقف ضبط مسابقه باعث شد زمان تولید سری دوم بسیار طولانی شود.

بازگشت «دورهمی» به نسیم
ضبط برنامه «دورهمی» هم مانند «عصر جدید» به دلیل شیوع کرونا و ایام عزاداری محرم و صفر، متوقف شده بود. طبق گفته مهران مدیری در ویژه‌برنامه یلدایی «دورهمی»، از سری چهارم برنامه 20 قسمت باقی‌مانده که این قسمت‌ها ضبط شده و اولین قسمت آن یک شنبه‌شب پخش شده است. بنابراین «دورهمی» نیز به طورموقت روی آنتن خواهد بود و پخش 20 قسمتی که به تازگی ضبط شده، حدود دو ماه طول خواهد کشید. این قسمت‌ها در ادامه سری چهارم برنامه تولید شده و از همان ساختار معمول برنامه پیروی کرده، بنابراین خبری از تغییرات تازه و جذابی که مهران مدیری پیشتر وعده‌اش را داده بود، نیست.

ادامه سری چهارم به جای «دورهمی 5»
پس از پایان ناگهانی «دورهمی» در تابستان، مهران مدیری مردادماه اعلام کرد که دو ماه بعد سری پنجم این برنامه را خواهد ساخت و همزمان فصل دوم «هیولا» را هم پیش خواهد برد، اما به دلیل موج جدید کرونا این اتفاق نیفتاد و مهران مدیری مرحله پیش‌تولید سریالش را آغاز کرد. اکنون پس از گذشت پنج ماه، خبری از «دورهمی 5» نیست و ادامه سری چهارم در سکوت خبری ضبط و همزمان با شب یلدا به کنداکتور شبکه نسیم اضافه شده و قرار است طبق روال قبل پنج شنبه و جمعه‌شب روی آنتن برود.

خبری از سری پنجم نیست
مهران مدیری یک شنبه‌شب «دورهمی» را با توضیحاتی درباره غیبت چندماهه برنامه و تکلیف سری چهارم آن، آغاز کرد. مدیری توضیح داد : طبق قرارداد و تعهدی که داشته قرار بوده «دورهمی 4» را در 100 قسمت تولید کند و از این تعداد، 20 قسمت باقی‌مانده که ضبط آن به دلیل فرا رسیدن محرم و صفر و شیوع کرونا، متوقف شده بود. اکنون قرار است 20 قسمت باقی‌مانده روی آنتن برود و سری چهارم به پایان برسد.مهران مدیری گفت: «20 قسمت دیگر از سری چهارم خواهیم داشت و بعد اگر زنده باشیم، زنده خواهیم ماند.» که خنده‌ تماشاچیان را به دنبال داشت. او در میان صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به سری پنجم برنامه و تغییراتی که قرار بود ایجاد شود نکرد. گذشته از این، مهران مدیری به زودی برای بازی در فیلم جدید مسعود کیمیایی به نام «خائن‌کشی» جلوی دوربین خواهد رفت و «هیولا 2» هم در دست تولید است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که مدیری به زودی تصمیمی برای ساخت سری پنجم «دورهمی» داشته باشد.
مرجع : روزنامه خراسان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها