به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۴۷۳۶۶

دیاباته: برای آقای گلی هنوز انگیزه دارم

دیاباته: برای آقای گلی هنوز انگیزه دارم
گروه ورزشی: او تنها یک مهاجم نیست، به بخشی از شخصیت فنی تیم استقلال تبدیل شده، به بخش بزرگی از قدرت تیمی. فارغ از ویژگی‌های فنی‌اش، توانسته با رفتارهایش جایگاه مهمی به دست آورد، مقبولیتی که از محبوبیت مهم‌تر است.وقتی آمد، حتی استخدامش با انتقاداتی مواجه بود اما بعد خیلی زود با بازی‌اش نشان داد که می‌تواند چه نقش بزرگی ایفا کند. از دوره حضور آندره‌آ استراماچونی به جز هزار و یک نکته فنی و نقد به جای رفتارهای باشگاه، بازیکنانی هم به جا مانده‌اند که سلیقه خوب یک مربی را نشان می‌دهند.شیخ دیاباته چه در دوره آندره‌آ استراماچونی و چه در دوره فرهاد مجیدی بازیکنی تأثیرگذار بود و نقش مهمی را بازی می‌کرد. نمایشی فنی توأم با تعصب حرفه‌ای. استقلال با دیاباته و بدون دیاباته تفاوت‌های چشمگیر پیدا می‌کرد و هم استراماچونی و هم مجیدی البته به دلیل مصدومیت‌ها گاهی دیاباته را از دست دادند و آسیب دیدند. بدیهی است بازیکنی که با بوردو، آژاکسیو، نانسی، متس تجربه بازی در فرانسه را دارد، با بنونتو فوتبال ایتالیا را تجربه کرده، در فوتبال ایران می‌تواند نقش بزرگ‌تری را بازی کند، همان نقش حرفه‌ای که از دیاباته در استقلال دیده‌ایم. استقلال بدون اغراق به او متکی شده و این اتکا را نمی‌توان انکار کرد. حتی کسی مصدومیت‌های او را نقد نمی‌کند، چون همه می‌دانند که او در بازگشت دوباره می‌درخشد و جبران می‌کند.

در فوتبال ایران بازیکنان خارجی پرشماری حضور ندارند و ممنوعیت استخدام بازیکن خارجی به اهمیت خارجی‌های موجود در لیگ افزوده است، مثل بشار رسن که جدایی‌اش پرسپولیس را دچار حسرت کرده است. دیاباته یکی از بهترین خارجی‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران است. از زهر حمله استقلال بدون او کاسته می‌شود. اما کادر فنی جدید استقلال چقدر دیاباته را مهم می‌دانند؟ محمود فکری که انگار به اندازه استراماچونی و مجیدی شیفته دیاباته نیست، تا جنگ و جدل با دیاباته هم پیش رفت اگرچه بعد از آن اتفاق رابطه اصلاح شد اما معلوم نیست چقدر این رابطه تلطیف شده باشد.استفاده از حداکثر توان فنی دیاباته می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقشه‌های فنی محمود فکری و همکارانش باشد و نمی‌دانیم در استقلال تا چه اندازه اهمیت این موضوع را می‌دانند. این نکته می‌تواند در سرنوشت این فصل استقلال تأثیر داشته باشد، تأثیری شگفت‌انگیز با فوتبال پرخون دیاباته. دیاباته توانسته روابط خوبی با همبازیانش داشته باشد و از کاپیتان وریا تا جوان‌ترین بازیکنان با دیاباته همدلانه بازی می‌کنند. این نکته‌ای کلیدی برای یک مهاجم است و می‌تواند در گلزنی او بسیار اثر بگذارد. محمود فکری باید با محافظت از این موقعیت، به تیمش کمک کند اما آیا خبر دارید که چنین فکرهایی در سر محمود فکری هست یا نیست؟دیاباته به بخشی از امید استقلال در جریان بازی تبدیل شده. همه منتظرند تا او در هر بازی نقش بزرگی را ایفا کند و تا آخرین دقیقه بازی منتظر درخشش او هستند. این برای مهاجمان بزرگ اتفاق می‌افتد و دیاباته اکنون در چنین جایگاهی است. بازگشت او به تمرین استقلال یعنی بازگشت امید برای استقلالی‌ها.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: شیخ دیاباته
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها