کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقرار مأمور اطلاعاتی روسیه درباره مخالف پوتین

2 دی 1399 ساعت 11:39


گروه بین الملل: چه کسی الکسی ناوالنی، منتقد برجسته رئيس‌جمهور روسیه را مسموم کرد؟ ناوالنی می‌گوید، با مردی که عضو سازمان اطلاعات داخلی روسیه است با کاربست یک شگرد صحبت کرده و او اقرار کرده که با ماده سمی لباس زیر او را آغشته کرده است.
الکسی ناوالنی، منتقد برجسته ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه می‌گوید، یک عامل سازمان اطلاعات داخلی روسیه (FSB) به مسموم کردن او اقرار کرده است.
 ناوالنی این موضوع را با عنوان "من به قاتلم زنگ زدم. او اقرار کرد" در یوتیوب منتشر کرده و مکالمه تلفنی خود با یک نفر که ظاهرا مأمور این سازمان است را در آن گنجانده است.
او در این مکالمه که ۱۴ دسامبر انجام شده خود را دستیار رئیس شورای امنیت روسیه جا می‌زند تا بتواند اعتماد این مرد را جلب کند.
این تماس بخشی از تحقیقاتی بوده که هفته گذشته از سوی چندین رسانه، انجام شده است. خبرنگاران هفته پیش نتایج تحقیقات خود در این زمینه را منتشر کردند و گفتند که دست کم هشت مأمور امنیتی روسیه در مسموم کردن ناوالنی شرکت داشته‌اند.ناوالنی در اوت سال جاری در یک پرواز داخلی در روسیه از هوش رفت. مأمور اطلاعاتی روسیه که تماس ناوالنی با او در یوتیوب منتشر شده در این مکالمه می‌گوید، سم را در رویه داخلی شورت خود جاسازی کرده بود.ناوالنی از این حمله تنها به این دلیل جان سالم به در برد که پروازش به اندازه کافی طولانی نشد و خلبان به دلیل بدحال شدن او در شهر اومسک سیبری فرودی اضطراری کرد. ناوالنی در آن‌جا به بیمارستان انتقال یافت و سپس به بیمارستان شاریته برلین منتقل شد.
گفته می‌شود ناوالنی با یک نوع سم اعصاب ساخته‌شده در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق از گروه نوویچوک مسموم شده است.روسیه بارها این اتهام که برای روشن شدن این پرونده کاری نکرده را رد کرده و برای بررسی اتهامات خواستار ارائه شواهد و مدارک شده است.


کد مطلب: 247422

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/247422/اقرار-مأمور-اطلاعاتی-روسیه-درباره-مخالف-پوتین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir